پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 587739 تاریخ : 1400/06/13-14:54:03
,9,
جهانپور: کمبود واکسن کرونا از امروز رفع می شود

جهانپور: کمبود واکسن کرونا از امروز رفع می شود

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از امروز(شنبه) کمبود واکسن کرونا در کشور وجود ندارد و و روند واردات و تزریق واکسن روزانه رو به افزایش است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سلامت نیوز، کیانوش جهانپور، افزود: از امروز ظرفیت تزریق واکسن در مراکز تجمیع واکسیناسیون در کشور یک میلیون دز به شرط تامین واکسن است و امیدواریم روند واردات و توزیع واکسن رو به افزایش باشد.


وی اظهار داشت: در سه ماه آینده بیش از حدود 120 میلیون دز واکسن فراهم می شود و در صورت خوش قولی طرف های خارجی تا پایان تابستان این رقم به 40 میلیون دز خواهد رسید.


جهانپور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از 600 دز تزریق واکسن کرونا در کشور شده ایم.
علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز هفته گذشته اعلام کرد: سرعت واکسیناسیون بالا رفته و و 87 درصد گروه های سالمندی 60 سال به بالا واکسینه شدند، مشاغل خاص و گروه های شعلی، بیماران سرطانی، دیابتی، هموفیلی، دیالیزی و خاص نیز 80 تا 90 درصد واکسیناسیون آنها انجام شده است.


به گفته وی تا کنون 27 میلیون دز واکسن تزریق شده افزود: اثربخشی همه واکسن های تزریقی شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا، برکت و حتی بهارات مناسب بوده است و در فاز 4 واکسیناسیون زیر 60 سال انجام می شود، که 42 میلیون نفر را شامل می شود و حدود 84 میلیون دز واکسن نیازمندیم که تعاملاتی خوبی برای واردات انجام شده و به سرعت از هفته آینده انجام می شود.


رییسی افزود: اکنون سرعت واکسیناسیون در کشور بالا رفته و در شهریور ماه تسریع می یابد. در برخی استان های مرزی 40 سال به بالا، عشایر 18 سال به بالا، برخی جزایر نیز 18 سال به بالا در برابر کرونا واکسینه شده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران