پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636567 تاریخ : 1402/03/11-10:51:59
,10027,4,
جلسه مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس آموزش موسسه بانکداری و مالی بحرین

جلسه مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس آموزش موسسه بانکداری و مالی بحرین

در راستای گسترش تعاملات بین المللی و بهره مندی از دانش روز صنعت بیمه دنیا، دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه طی جلسه مجازی با دکتر منال مشکور رئیس آموزش موسسه بانکداری و مالی بحرین گفتگو کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که روز دوشنبه 9 خرداد 1402 با حضور برخی از مدیران ارشد و اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه برگزار شد، دکتر عسگری به معرفی پژوهشکده بیمه پرداخت و آمادگی این مجموعه را برای همکاری با موسسه بانکداری و مالی بحرین (BIBF) در زمینه برگزاری دوره های آموزشی حضوری و مجازی، انجام پژوهش های علمی و انتشار کتب و مقالات مشترک در حوزه بیمه و تکافل اعلام کرد.

رئیس پژوهشکده بیمه ضمن درخواست طرحنامه و جزئیات دوره های آموزش حضوری و وبینارهای موسسه بانکداری و مالی بحرین، خواستار برگزاری دوره های آموزشی در زمینه رشته های مختلف بیمه ای توسط این موسسه در بحرین، ایران و یا در کشور ثالث مانند امارات متحده عربی و ارائه گواهینامه شد.
وی ضمن معرفی فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه بیمه، چاپ مقالات مشترکِ موسسه بانکداری و بیمه بحرین و پژوهشکده بیمه در این فصلنامه را بلامانع دانست و با برشمردن تکافل به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های پژوهشکده بیمه گفت: در حال حاضر بیش از 37 شرکت بیمه در صنعت بیمه ایران فعالیت دارند که برخی از آن ها اخیرا فروش محصولات تکافلی را آغاز کرده اند و بهره مندی از تجارب موسسه بانکداری و بیمه بحرین در این زمینه بسیار سودمند خواهد بود.
رئیس پژوهشکده بیمه از رئیس و مدیران موسسه بانکداری و مالی بحرین برای حضور و ارائه مقاله در همایش بیمه و توسعه سال 1402 دعوت و ابراز امیدواری کرد علاوه بر برگزاری نشست حضوری با مدیران این موسسه در منامه و انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در آینده نزدیک، اولین دوره آموزشی با همکاری پژوهشکده بیمه و موسسه بانکداری و مالی بحرین در ماه ژوئن 2023 برگزار گردد.
در ادامه این نشست، دکتر منال مشکور رئیس آموزش موسسه بانکداری و مالی بحرین با ارائه دیدگاه کلی از این موسسه گفت: صنعت بیمه بحرین دارای 29 شرکت بیمه است و موسسه بانکداری و مالی بحرین، آموزش تکافل را از سال 2009 آغاز کرده است. این موسسه با 41 سال سابقه کار در زمینه بیمه و تکافل و و کسب جوایز بیمه ای متعدد در خاورمیانه از سال 2022، ضمن ارائه آموزش های بسیار حرفه ای به مدیران عامل و مدیران موسسات بیمه، هم در زمینه بیمه و هم در زمینه بانکداری فعالیت دارد و دوره هایی را نیز برای آموزش قضات برگزار می نماید.
رئیس آموزش موسسه بانکداری و مالی بحرین تصریح کرد؛ از سال 2009 تا 2016 کتب این موسسه در موسسه بیمه چارتر لندن مورد استفاده قرار گرفته است و در نتیجه تمامی افرادی که به دنبال یادگیری مباحث مرتبط با تکافل در سراسر دنیا هستند ملزم به استفاده از کتب و منابع علمی موسسه بانکداری و مالی بحرین هستند. در سال 2021 نیز کتب جدیدی در زمینه تکافل توسط این موسسه منتشر شده است که برای بهره برداری در صنعت بیمه ایران در اختیار پژوهشکده بیمه قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر عملی و کاربردی بودن کلیه آموزش های موسسه بانکداری و مالی بحرین خاطرنشان کرد؛ این موسسه علاوه بر برگزاری دوره های IFRS17 و دوره های ارزیابی خسارت و بیمه گری بیمه های مسئولیت، دوره های آموزشی بیمه ای خود را در سه حوزه بیمه های زندگی، بیمه های عمومی و بیمه های درمان متناسب با نیاز بازار های هدف و به دو صورت کوتاه مدت و بلندمدت با ارائه گواهینامه معتبر ارائه می کند. سرفصل دوره های آموزشی بیمه درمان نیز بر اساس نظرات بازیگران و فعالان این صنعت و منطبق با برنامه بیمه درمان امریکا تنظیم گردیده و تمام قوانین مرتبط با آن در محورهای دوره ها لحاظ شده است.
رئیس آموزش موسسه بانکداری و مالی بحرین افزود؛ شرکت های بیمه بحرین ملزم به استفاده از اصول تجزیه و تحلیل بیم سنجی هستند و موسسه بانکداری و مالی بحرین نیز آموزش های مرتبط در این حوزه را ارائه و آزمون های مربوطه را برگزار می نماید و با دانشگاه های بسیار معتبر انگلستان نیز همکاری دارد.
دکتر منال مشکور از اعطای بورسیه تحصیلی، برگزاری تورهای مجازی و برگزاری ماهانه 3 وبینار تخصصی در موسسه بانکداری و مالی بحرین خبر داد و آمادگی این موسسه را برای آغاز همکاری مشترک با پژوهشکده بیمه در زمینه برگزاری دوره های آموزشی حضوری و مجازی متناسب با نیاز صنعت بیمه ایران، انجام طرح های پژوهشی مشترک و انتشار کتب و مقالات مشترک در حوزه بیمه و تکافل در قالب امضای تفاهم نامه اعلام کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 133
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران