پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 620909 تاریخ : 1401/08/11-12:42:45
,13,
تولید روزانه قارچ به 550 تن رسید

تولید روزانه قارچ به 550 تن رسید

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از تولید روزانه 500 تا 550 تن قارچ در کشور خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، باغبانی گفت: طبق روال همه ساله در 6 ماهه دوم سال با خنک شدن هوا و تغییر ذائقه مردم، سرانه مصرف قارچ افزایش می یابد.

به گفته او، گرچه نوسانات قیمت سایر محصولات پروتئینی بر قارچ اثر گذار است، اما اثر آن محسوس نیست.
باغبانی قیمت کنونی هر کیلو قارچ سر مزرعه را 35 تا 45 هزار تومان و خرده فروشی 55 تا 60 هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش قارچ بالاتر از 70 هزار تومان غیرمنطقی و گرانفروشی است.
دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی می گوید: در شرایط کنونی روزانه 500 تا 550 تن قارچ در کشور تولید می شود که براین اساس واحدهای تولیدی بالای 80 درصد ظرفیت اسمی پروانه ها در حال تولید هستند.
برآوردها حاکی از آن بود که تولید قارچ تا پایان سال به 220 تا 250 هزار تن برسد که با اصلاح نظام یارانه و آزادسازی قیمت، واحد تولیدی نمی توانند با ظرفیت کامل کار کنند که براین اساس تولید به این رقم نمی رسد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 195
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران