پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 647460 تاریخ : 1402/04/15-14:53:41
,17,
تولید خوب صادرات ناموفق / اشتغال کشور در گرو صنعت مبلمان

معاون وزیر صمت:

تولید خوب صادرات ناموفق / اشتغال کشور در گرو صنعت مبلمان

دکتر علی رسولیان معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: لازمه توسعه اقتصادی کشور و اشتغال و صادرات خوب، تولید است لذا رشد و تقویت تولید گام موثری در این بخش قلمداد می گردد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، همزمان با افتتاح سی و دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی صادراتی صنعت ، کنفرانسی با حضور نمایندگان مجلش شورای اسلامی و همچنین صاحب نظران این حوزه در سالن کنفرانس شماره یک محل دائمی نمایشگاه برگزار گردید.

دکتر رسولیان معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در این کنفراس گفت: زنجیره صنعت چوب اشتعال بسیار خوبی برای کشور دارد ؛ دولت نیز توانسته اقداماتی در این راستا داشته باشد که کمک شایانی به صادرات شده است.

معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد: امروز 15خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده که حدود 7 خوشه اجرایی شده و 4 خوشه صنعتی درحال انجام است که برخی عملیاتی و اجرایی گردید و فرصت بسیار خوبی است که ما بتوانیم در دنیا حضور داشته و از افراد توانمندی که در کشور وجود دارد بهره مند شویم.

او ادامه داد: بیش از 85درصد مبلمان در داخل تولید می شود ولی آنچه که مهمتر است 65درصد تولید مبلمان دنیا را چند کشور محدود و کشورهای پیشرو مثل چین و ایتالیا انجام می دهند که ایران در میان آنها جایگاهی ندارد.

این در حالیست که ما در حوزه فنی کمبودی نداشته و نخواهیم داشت و 10 درصد از حوزه اشتغال در کشور در گرو صنعت مبلمان قرار دارد.

دکتر علی رسولیان خاطر نشان کرد: ما بیش 5/4میلیون دلار در حوزه مبلمان صادرکردیم و می توانیم با این کشورها مبادله اطلاعات داشته باشیم که این موضوع در این زمینه بسیار اثر گذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروز ما در داخل کشور رقم بالای 90 هزار کارگاه را داریم ان هایی که در بنگاه های صنعتی اند حدود یک درصد هستند. ما در حوزه صادرات نیز خیلی موفق نبودیم ؛ در صورتی که جلوی واردات گرفته شده ولی همچنان دستاورد خوبی در حوزه صادرات اخذ نشده است.

معاون وزیر صمت افزود: در جاهایی که استعدادهای این کار را داریم باید بتوانیم یکدیگر را تقویت کنیم نواحی ویژه صنعتی بزنیم تا اجزای مختلف خوشه های صنعتی در آنجا مستقر شوند. 4 خوشه شناسایی شده که نتیجه آن شهرک های صنعتی است و با تمرکز با زنجیره های ارزش این مهم دست یافتنی خواهد بود.

او ادامه داد: ما میتوانیم در سایر نقاط کشور که پتانسیل این حوزه وجود دارد، با ایجاد امکانات این فرصت را در اختیار ان منطقه قرار دهیم و آموزش های لازم را نیز ارایه کنیم.

برگزاری نمایشگاهای تخصصی یکی از مهمترین شتاب دهنده های این حوزه است. در حالیکه فاصله بین تولید و صادرات بسیار زیاد است و باید این موضوع رسیدگی شود؛ این در حالیست که بتوانیم کمک موثری در این صنعت به تولید کننده داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد از مشکلات شهرک های صنعتی قطع شدن برق است که قطع شدن برق نیز در شهرک های صنعتی کاهش یافته است.

معاون وزیر صمت رئیس هیئت مدیره سازمان های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در پایان گفت: بحث آموزش موضوع بسیار مهمی است . با آموزش نه فقط در زمینه تولید بلکه در زمینه بازاریابی میتوانیم تا سطح فناوری پیش روی کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران