پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635460 تاریخ : 1402/02/04-23:28:49
,17,
تصویب اصلاحات پیشنهادی در رابطه با اوراق گام در شورای فقهی بانک مرکزی

تصویب اصلاحات پیشنهادی در رابطه با اوراق گام در شورای فقهی بانک مرکزی

شورای فقهی بانک مرکزی ضمن بررسی اصلاحاتی در زمینه اوراق گواهی اعتبار مولد (گام)، فروش این اوراق صرفاً به صورت نقدی را مصوب کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی در هفتادوهشتمین جلسه شورای فقهی، اصلاحات مربوط به اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) بررسی شد و در زمینه معاملات اوراق گام، «ضرورت نقدی بودن فروش اوراق» به تصویب اعضای شورای فقهی رسید.


بر این اساس و با هدف جلوگیری از شبهه «بیع دین به دین (کالی به کالی)» در صورتی که دارنده اوراق گام بر اساس دستورالعمل مرتبط، قصد فروش اوراق را داشته باشد، فروش صرفاً باید به صورت نقدی انجام پذیرد و فروش این اوراق به صورت نسیه، غیرمجاز محسوب می شود. لذا موسسات اعتباری عامل موظف اند تدابیر لازم برای تضمین نقدی بودن فروش اوراق را اتخاذ کنند.

همچنین در این جلسه، پیش نویس اولیه «سند راهبردی بانکداری اسلامی بانک مرکزی» و حقوق مشتریان و تکالیف بانک ها در رابطه با موضوع: «ادبیات گفتاری عقود و ضرورت تفهیم صحیح قراردادها به سپرده گذاران و تسهیلات گیرندگان»، مطرح شد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 294
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران