پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583778 تاریخ : 1400/04/10-20:04:07
,25,22,
تشکیل شورای آهن و فولاد در جهت حمایت از انجمن ها و زنجیره تامین و تولید

در نشست مشترک سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با اعضای انجمن فولاد آذربایجان شرقی

تشکیل شورای آهن و فولاد در جهت حمایت از انجمن ها و زنجیره تامین و تولید

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در نشست مشترک با اعضای انجمن فولاد آذربایجان شرقی، تشکیل شورای آهن و فولاد را در راستای حمایت از انجمن ها و کل زنجیره تامین و تولید دانست.

به گزارش بانک و صنعت، اسدالله کشاورز با بیان اینکه وزارت صمت تمایلی به قیمت گذاری در حوزه فولاد و آهن ندارد، گفت : از طریق برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت و اقدامات اجرایی پیش بینی شده در تلاشیم به تمامی زنجیره های فولاد کمک کنیم و تمامی انجمن ها از نتایج برنامه ها منتفع شوند.

وی در ادامه با تاکید بر توانمندی های موجود در کشور بویژه استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید و صادرات فولاد، تصریح کرد :وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن حمایت از شورای آهن و فولاد که تمامی انجمن ها در آن حضور دارند، نظارت های لازم را نیز اعمال می کند.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت ، خاطر نشان کرد : ما در کنار صنعتگران ، تولید کنندگان و فعالین اقتصادی عرصه صنعت و معدن هستیم و در صددیم تعامل و هدایت خوبی به منظور توسعه و تداوم تولید انجام شود.

وی بر ضرورت هم افزایی و تعامل بیش ازپیش اعضای انجمن های مختلف حوزه فولاد و آهن تاکید کرد و اظهار داشت : انجمن ها باید با احصای مسائل و چالش های پیش روی صنایع خود، به ارتقا صنعت ارزآور و اشتغالزای کشور، با ارائه راهکار کمک کنند.

کشاورز، ادامه داد : مقام عالی وزارت دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به صنایع فولادی دارند و در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تمام تلاشمان با برنامه محوری در جهت تحقق این امر است.

در ادامه این نشست مشترک اعضای انجمن فولاد استان به بیان دیدگاهها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

گفتنی است مشکلات واحدهای نوردی و صادراتی در جلسه یادشده موردبررسی قرار گرفت و از تامین مواد اولیه ، قیمت گذاری در بورس و نرخ پایه صادراتی به عنوان 3 مساله عمده واحدهای فولادی استان یاد شد.

براساس اعلام انجمن فولاد استان، آذربایجان شرقی تنها استانی است که به همت بخش خصوصی در زمینه فولاد فعال بوده و از نظر تعداد واحدهای فولادی شامل واحدهای سرد و گرم 24 درصد از سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است .

همچنین استان آذربایجان شرقی از نظر تولید 15 درصد و از نظر صادرات 8 درصد از سهم کشوری را در اختیار خود دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران