پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314165 تاریخ : 1396/10/29-13:15:29
,17,
تشریح تازه‌ترین جزییات تجهیز گمرکات به ایکس ری

تشریح تازه‌ترین جزییات تجهیز گمرکات به ایکس ری

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک گفت: قرار نیست 2 هزار کانیتنری که روزانه در گمرک شهید رجایی وارد می‌شود مثل بار گندم و آهن‌آلات رو باز که با چشم قابل اندازه‌گیری است، از ایکس‌ری عبور کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازسازمان گمرک ایران، علی رحیمیان در مورد اینکه چرا علی‌رغم امکان تولید دستگاه ایکس‌ری (تصویر برداری با اشعه) کامیونی و چمدانی در داخل کشور، اخیراً گمرک ایران تعدادی دستگاه ایکس ری وارد کرده، اظهارداشت:‌ گمرک با وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی قرارداد منعقد کرده و به ترتیب 5 دستگاه از اولی و یک دستگاه از دومی خریداری شده که این اقدام در راستای استفاده از تولید داخل بوده است.

این مقام مسئول در گمرک ایران تاکید کرد: دستگاه‌هایی که خریداری می‌شود، باید شرایط خاص داشته باشند، مثلا ایکس‌ری‌های کامیونی خریداری شده 6 سال گارانتی دارند و شرکت موظف به ارائه خدمات پس از فروش است.

وی در ادامه گفت: خوشحال می‌شویم که شرکت‌های داخلی بتوانند دستگاه‌ مورد نیاز را تولید کنند. با همه این شرکت‌ها مذاکره کرده‌ایم و جلساتی داشته‌ایم. منتها مناقصه شرایط دارد و عواملی مانند قیمت و استاندارهای مورد نیاز باید رعایت شود.

معاون گمرک در مورد اینکه گفته می‌شود، ایکس‌های موجود در گمرک شهید رجایی بندرعباس فقط در خدمت ترانزیت بوده و کنترلی بر کالاهای وارداتی نیست، بیان داشت: این بحث‌ها شایعات است وایکس‌ری پُرسرعتی خریداری شده که می‌تواند رویه‌های ترانزیت و واردات را پوشش دهد. وی در مورد راستی‌آزمایی این موضوع گفت: می‌توانید بروید و ببینید و نیازی به اظهار نظر نیست. اکنون این دستگاه در حال فعالیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک افزود:‌ دو دستگاه ایکس پرسرعت کامیونی خریداری شده که در گمرک شهید رجایی و دوغارون مستقر شده است. هر 30 ثانیه قابلیت اسکن یک دستگاه کانتینر بر را دارد و به صورت عبوری بدون توقف انجام می‌شود. همچنین هنوز اطلاعات اسکن روی سامانه جامع گمرکی قرار نگرفته و در تلاش برای انجام آن هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون گمرک شهید رجایی سه دستگاه ایکس‌ری دارد، تصریح کرد:قرار نیست 2 هزار کانیتنری که روزانه در گمرک شهید رجایی وارد می‌شود، مثل بار گندم و آهن‌آلات رو باز که با چشم قابل اندازه‌گیری است، ایکس‌ری شود. این کار برای مواردی است که با چشم قابل ملاحظه و اندازه‌گیری نیست. برای گمرک اسکن کالاهای واردات و ترانزیت فرقی نمی‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران