پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309772 تاریخ : 1396/09/07-17:11:19
,17,
تخلف در گمرک‌های کشور به نزدیک صفر رسیده است/مسئولیت مبادی غیرقانونی برعهده گمرک نیست

محسن کوهکن:

تخلف در گمرک‌های کشور به نزدیک صفر رسیده است/مسئولیت مبادی غیرقانونی برعهده گمرک نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروزه اقداماتی در گمرکات صورت گرفته از جمله سامانه جامع گمرکی و نصب دستگاه‌ ایکس ری که با وجود آنها تخلف در گمرک های کشور به صفر نزدیک شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی گمرک، محسن کوهکن  درخصوص واردات کالاهای قاچاق از مبادی رسمی، اظهار داشت: زمانی که در مورد قاچاق صحبت می‌کنیم باید از کلمات صحیح استفاده کنیم، هر کشوری برای ورود کالای یک محل‌های مشخصی را در مرزهای خود یا در فرودگاه‌ها تعریف می‌کند که اسم گمرک یعنی ماخذ خروج و ورود بر آن گذاشته می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کالایی که غیر از این محل‌های گمرکی وارد کشور شود کالای قاچاق محسوب می‌شود، گفت: اگر از گمرک یک کانتینری وارد شود یا مامور گمرک را اقوا کند تحت عنوان کالای مجاز وارد کند و یا از نظر حجم بر سر مامور کلاه گذاشته شود تخلف صورت گرفته و بحث قاچاق در آن در چارچوب قانون امور گمرکی باید بررسی شود که البته تمامی این موارد با الکترونیکی شدن گمرک قابل رهگیری است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای واردات برخی از اقلام محدودیتی نداریم، اگر کالایی را در داخل تولید نکنیم و تمام مصرف کشور وارد و دست واردکننده بیشتر شود و بیشتر از حد مجاز وارد کنند به دلیل بیشتر بودن عرضه از تقاضا به نفع مصرف کننده است، ادامه داد: در جایی بحث وجود دارد که واردات بی‌رویه به تولید، اشتغال و سرانه درآمد خانوارها لطمه وارد می‌کند و نرخ بیکاری را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در گمرک زمانی که کالا وارد می‌شود مورد بررسی قرار می گیرد و کنترل می شود عنوان کرد: امروزه اقداماتی در گمرکات صورت گرفته از جمله سامانه جامع گمرکی و نصب دستگاه‌ ایکس ری که با وجود آنها تخلف به صفر نزدیک شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از یک مرکز در تهران اپراتورهای مراکز گمرکی کشور چک می‌شوند، ادامه داد: عمده بحث ما در خصوص قاچاق، کالایی نیست که به‌صورت رسمی از گمرکات وارد می‌شود بلکه کالاهایی است که گمرک اعلام می‌کند این کالا از مبادی قانونی وارد نشده، عمده این موارد از مبادی غیرقانونی وارد می‌شوند که مسئول آن با گمرک نیست.

وی  با بیان اینکه کسانی که مسئولیت دارند که نگذارند یک پرنده‌ای وارد فضای کشور ‌شود، مسئولیت جلوگیری از واردات کالای قاچاق را بر عهده دارند، تصریح کرد: هیچ کشوری نتوانسته تخلف از آیین نامه واردات و صادرات خود را به صفر برساند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با واردات کالای قاچاق یک عزم ملی، جدی و یکسری راه کار نیاز دارد، برای مصرف کننده مسئولیت تعیین کنیم که با خرید کالای قاچاق شامل مسئولیت شود، باید خریدار و مصرف کننده اقدام به خربد کالای قاچاق نکند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران