پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388522 تاریخ : 1397/07/17-11:14:45
,20,
تحریم علمی با حقوق بشر در تقابل قرار دارد

وزیر علوم در اجلاس علم و فناوری در جامعه در توکیو مطرح کرد:

تحریم علمی با حقوق بشر در تقابل قرار دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه علم و دانش پدیده ای بین المللی و متعلق به همه مردم جهان است، تاکید کرد: تحریم و محدودیت های علمی و اقتصادی در تقابل با حقوق بشر و توسعه پایدار قرار دارد و مورد قبول جوامع علمی نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ دکتر منصور غلامی در پانزدهمین اجلاس «علم و فناوری در جامعه» در کیوتوی ژاپن بر ضرورت بین المللی سازی آموزش، انجام بدون محدودیت تبادلات علمی دانشگاهی برای توسعه علم و فناوری و تحقق جهش علمی و چرخه مغزها، انتقال بین المللی علوم میان دانشمندان و فناوران و برداشتن مرزها و محدودیت های موجود برای تحقق توسعه پایدار، تاکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران همچنین در میزگردی که با حضور 20 تن از وزرای علوم و فناوری کشورهای شرکت کننده در اجلاس به ریاست وزیر علوم و فناوری ژاپن و با سخنرانی کوجی امی رئیس اجلاس برگزار شد، گزارشی از روند علم و فناوری و دستاوردهای آن و توسعه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در جمهوری اسلامی ایران ارایه کرد.
دکترغلامی همچنین در ادامه نشست های پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در شهر کیوتو در ژاپن، در نشست تغییرات آب و هوایی سخنرانی کرد.
وزیر علوم در این نشست به برخی مصادیق تغییرات آب و هوایی از جمله غبار ناشی از فعالیت های انسانی و کشاورزی، کاهش و تغییر زمان بارش ها، گرمای هوا و کاهش آب اشاره کرد.
دکتر غلامی در ادامه سخنرانی خود راه های مقابله با مصادیق تغییرات آب و هوایی از جمله همکاری علمی بین المللی در سطح منطقه ای و جهانی، تبادل تجارب در این زمینه، استفاده از راه کارهای دوستدار طبیعت از جمله مالچ پاشی با منشا غیر نفتی را مورد تاکید قرار داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 510
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران