پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 671215 تاریخ : 1402/11/02-17:48:18
,2,11,
تاثیر مثبت کاهش 3 درصدی نرخ سود تسهیلات بانک مسکن در افزایش متقاضیان

تاثیر مثبت کاهش 3 درصدی نرخ سود تسهیلات بانک مسکن در افزایش متقاضیان

شاکری رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات و پلکانی کردن بازپرداخت ها اثرات مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت و باعث افزایش تقاضا می شود گفت: قطعا این اقدامات موجب می شود متقاضیان تا پایان کار پای نهضت ملی مسکن بمانند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، در حالی که بانک مسکن، ملی و سپه از معدود بانک هایی هستند که در راستای کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از 23 درصد به 18 درصد همکاری کرده اند، این اقدام از سوی کارشناسان مثبت ارزیابی شده است و معتقدند اثرات مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت.

تاثیرات مثبت کاهش 3 درصدی نرخ سود تسهیلات

اقبال شاکری رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این اقدام از مصوبات شورایعالی مسکن بوده و تلاش کرده اند سود تسهیلات را از 23 درصد به 18 درصد برسانند و تصویب هم شده است. این در شرایطی است که کاهش 3 درصدی نرخ سود تسهیلات قطعات اقساط خریداران را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد.

شاکری با بیان اینکه ما تمایل داریم نرخ سود تسهیلات بیش از این کاهش یابد و به 9 تا 12 درصد برسد، افزود: در واقع ما معتقدیم بایستی با توجه به توانمندی خریداران این نرخ سود تسهیلات تعیین شود و در همین راستا شاهد هستیم که برای اقشار مختلف جامعه این نرخ سود تغییر می کند و حتی آورده های اقشار مختلف هم تغییر می کند.

نکته قابل تامل اینکه در قالب توافق بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن به میلیون تومان طی دو سال برسد که همین موضوع باعث می شود انگیزه متقاضیان برای تکمیل آورده های خود افزایش یابد.

اقداماتی مثبت که متقاضیان را تا آخر پای کار نهضت ملی مسکن نگه می دارد

رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس با تایید این موضوع گفت: به هر حال پلکانی شدن ارقام بازپرداختی از یک جهت بسیار خوب است و جهاتی دیگر می تواند تبعاتی داشت باشد. در واقع اینکه در چند سال اول خریداران تنها 5 میلیون تومان اقساط پرداخت کنند از این منظر که به خریداران فرصتی می دهد تا شرایط مالی خود را سامان بدهند بسیار خوب اگرچه می تواند باعث شود این اقساط به اصطلاح در اقساط دیگر تلنبار شود و از سال سوم به بعد مساله ساز شود.

وی ادامه داد: با این وجود کاهش نرخ سود تسهیلات از 23 درصد به 18 درصد و کاهش اقساط خود برای خانوارها ایجاد انگیزه می کند. اگرچه باز هم تاکید ما بر این است که باید به متقاضیان به درستی اطلاع رسانی شود که پرداخت اقساط از چه زمانی آغاز می شود تا مردم زندگی خود را طبق آن تنظیم کنند و از آن طرف از شایعات و سو استفاده دلالان فعال در بازار مسکن جلوگیری شود.

شاکری در پایان تاکید کرد: همانطور که می دانید الان مشخص است چه تعداد ثبت نام کرده اند و کاهش نرخ سود و از آن طرف پلکانی کردن مبلغ بازپرداخت ها قطعا به اینکه بخش قابل توجهی از افراد ثبت نام کرده که احراز صلاحیت هم شده اند تا اخر کار پای طرح نهضت ملی مسکن بمانند بسیار کمک می کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این اقدامات قطعا موجب می شود کسانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند تشویق شوند به اینکه بیایند ثبت نام کنند و به این ترتیب در افزایش متقاضیان تاثیرگذار خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران