پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 657756 تاریخ : 1402/05/01-01:16:39
,10027,
برگزاری نشست هم اندیشی شورای هماهنگی استان خراسان رضوی در بیمه دی

برگزاری نشست هم اندیشی شورای هماهنگی استان خراسان رضوی در بیمه دی

نشست شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان خراسان رضوی با حضور رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، دبیرکل سندیکای بیمه گران، جمعی از مدیران عامل شرکت های بیمه و مدیران صنعت بیمه استان در بیمه دی برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سندیکای بیمه گران ایران، نشست هم اندیشی شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان خراسان رضوی با حضور مهندس بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران و جمعی از مدیران ارشد شرکت های بیمه برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهدی شریعتی فر، رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان خراسان رضوی با اشاره به عملکرد این شورا گفت: در شورای هماهنگی استان برای استفاده از خرد جمعی و تجریبات همه مدیران و کارشناسان، امور شورا را در کارگروه های مختلف تقسیم و دنبال می کنیم.

وی به تشریح عملکرد هیات رئیسه شورا و همکاری با دستگاه قضائی پرداخت و افزود: برای پیشبرد اهداف شورا، جلساتی را برگزار کرده ایم که گاهی از مسئولان دستگاه قضاء برای حضور در این جلسات دعوت شده است تا صدور مصوبه به نتیجه مطلوب برسد. همکاری با دستگاه قضائی برای ما بسیار اهمیت دارد، چرا که از این طریق همکاری متقابل شکل می گیرد.

رئیس شورای هماهنگی استان در رابطه با گزارش های پلیس راهور گفت: پلیس به ما گزارش داد که در سال جاری مانع بروز 167 تقلب شده اند و لیست این افراد را در اختیار ما قرار داده اند که این همکاری جای تقدیر دارد.

در ادامه حسین لعل نظامی، نایب رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان خراسان رضوی به تشریح موقعیت اقتصادی و فرهنگی استان پرداخت و در ادامه گفت: صنعت بیمه در سال 1401 نزدیک به 175 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشت و تقریبا قریب به همین میزان خسارت پرداخت کرد.

او در رابطه با شبکه بیمه خراسان رضوی گفت: این استان دارای 66 شعبه و 825 کارمند است. سهم استان در حق بیمه تولیدی سال گذشته 5.71 درصد با رشد 57 درصدی بوده و ضریب نفوذ بیمه در استان 2.14 درصد است که این رقم نشان دهنده توجه به فرهنگ بیمه در خراسان رضوی است.

همچنین جناب آقای بهرامی، دبیر شورای هماهنگی استان هم نکاتی را در حوزه فنی بیان کرد و گفت: بیشترین چالش شرکت های بیمه در استان خراسان رضوی مربوط به بیمه های درمان است. نرخ های فنی حوزه درمان، کفاف هزینه ها را نمی دهد و به تبع این وضعیت در ارائه خدمات اثرگذار است.

وی افزود: عدم ارائه نرخ های فنی در فضای اقتصادی امروز کشور و کمبود نقدینگی بر توان پاسخگویی شرکت های بیمه به شدت اثرگذاشته است و اگر خسارات در موعد مشخص و به شکل مطلوب پرداخت نشود، بر اعتماد افکار عمومی نسبت به صنعت بیمه اثر منفی دارد. پیشنهاد ما این است که کارگروهی همانند بیمه های مهندسی و آتش سوزی در سطح استان های بزرگ ایجاد شود و با محوریت سندیکا و سایر مسئولان بیمه مرکزی شرایط حداقلی بیمه درمان اعلام شود.

در ادامه نشست، سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران درباره عملکرد شورای هماهنگی شرکت های بیمه در استان ها گفت: در حال حاضر صنعت بیمه در استان های مختلف کشور مرجع پاسخگویی دارد و شوراهای هماهنگی با حمایت مدیران به شکل منسجم فعالیت می کنند.

وی افزود: شورای هماهنگی شرکت های بیمه در تمامی استان ها به شکل منظم با مسئولان قضائی، استانداری، فرمانداری و... در ارتباط هستند و پیشنهاد من این است که همه اعضای شورا، در نمازهای جمعه در سطح استان حاضر شوند و در رابطه با بیمه سخنرانی کنند تا مردم از این طریق با بیمه و خدمات آن آشنا شوند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران درباره عملکرد شورای هماهنگی استان خراسان رضوی نیز گفت: این استان سرآمد شوراهای هماهنگی در کشور است و حضور آقای شریعتی مایه برکت است. از نظر گستردگی و انسجام، این استان بسیار شایسته است و در گذر زمان شاهد به ثمر رسیدن تلاش ها هستیم.

کریمی در رابطه با ماده 8 قانون بیمه شخص ثالث که این روزها دوباره محل بحث شده است، گفت: 2 سال پیش به همراه رئیس کل وقت بیمه مرکزی به مجلس شورای اسلامی رفتیم، چرا که دولت لایحه اصلاحی ماده 8 را به مجلس ارسال کرده بود و این لایحه در صحن مجلس مطرح شده بود، اما به دلیل ابهام هایی که وجود داشت به کمیسیون بازگشت داده شده بود.

وی اضافه کرد: در کمیسیون بحث مفصلی در این باره انجام شد و سرانجام کمیسیون به تصویب این لایحه رأی داد و اکنون این لایحه در صف انتظار صحن علنی مجلس است. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که با سرعت بیشتری این لایحه بررسی شود، چرا که نوسانات قیمت در بازار خودرو، کار را برای شرکت های بیمه سخت کرده است و باید نسبت به تعیین تکلیف ماده 8 قانون بیمه اقدام شود.

کریمی در رابطه با تعیین تعرفه برای ارزیابان خسارت نیز گفت: اگر بیمه مرکزی به ما ابلاغ کند و یک سازمان دهی در این حوزه انجام شود، مشکلات قابل حل و فصل است.

در پایان نشست مهندس بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران ضمن تقدیر از مدیران بیمه استان خراسان رضوی گفت: سفر به استان های مختلف موجب می شود تا مدیران استانی در جریان سیاست ها و اهداف کلان صنعت بیمه قرار بگیرند و از سوی دیگر مباحث استانی نیز از جانب مدیران ارشد صنعت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده صنعت بیمه، خصوصی یا غیردولتی است و این ویژگی همانطور که مزایایی دارد، محدودیت هایی نیز ایجاد می کند، گفت: ساختارهای جدیدی مانند ارزیابان خسارت به ما اضافه شده است و از این طریق بخش غیردولتی صنعت در حال گسترده تر شدن است.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره هماهنگی بخش های دولتی و صنعت بیمه نیز گفت: بحث تعامل با مسئولان استانی، بحث جدی است و بدون شک این تعامل ها باید تقویت شود. در جلسه با استاندار نیز این موضوع مطرح شد و همکاری مشترکی شکل گرفت و آقای استاندار تصمیم گرفتند که صنعت بیمه در کمیته های استانی حضور داشته باشد.

مهندس بهزادپور ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که در زمینه تعامل با دستگاه ها پیگیری می شود، همکاری با قوه قضائیه و آشنایی قضات با مباحث بیمه است. در حال حاضر این طرح در نیمی از استان ها انجام شده است. هماهنگی شرکت های بیمه ای و واحدهایی که مرتبط با صنعت بیمه هستند نیز بسیار مهم است و این هماهنگی ها می تواند به عملکرد بهتر صنعت کمک کند.

وی با اشاره به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی برای حضور نماینده بیمه مرکزی در هر استان گفت: با توجه به فعالیت مثبت شورای هماهنگی، بنده این مجموعه را به عنوان نماینده در نظر دارم و این گزارش به آقای وزیر هم داده شده است. از نظر من، باید خواسته های ما از طریق شورای هماهنگی پیگیری شود.

گفتنی است در این نشست تنی چند از مدیران شعب شرکت های بیمه استان نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران