پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 581202 تاریخ : 1400/03/05-10:16:05
,9,
برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای داروساز مدافع سلامت در سازمان غذا و دارو

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای داروساز مدافع سلامت در سازمان غذا و دارو

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای داروساز و تجلیل از خانواده 5 شهید داروساز مدافع سلامت به نمایندگی از ایثارگران داروساز در محل سازمان غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر محمدرضا شانه ساز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای داروساز مدافع سلامت گفت: داروسازان در اقصی نقاط کشور و عرصه های مختلف همچون داروخانه، صنعت، آموزش و ... مشغول خدمت و فداکاری به هموطنان هستند و با ایثارگری برگ زرین دیگری در تاریخ این مرز و بوم آفریده اند.


وی افزود: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر یک خاطره و افتخار ملی در تاریخ کشور تلقی می شود، در زمانی که همه دنیا در مقابل ملت ایران و پشت یک ظالم صف آرایی کرده بودند و ملت ما را آماج شدیدترین حملات غیر انسانی قرار دادند، سازمان های بین المللی مرتبط نه تنها مقابل این تجاوز ایستادگی نکردند، بلکه از آن پشتیبانی کرده اند؛ سوم خرداد یکی از مظاهر جدی تحقق و استیلای اراده مردم ماست.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: چنانچه در دوران جنگ با تمام فشارهایی که وارد کردند و تحریم هایی که تحمیل شد حتی نتوانستند یک وجب از خاک کشورمان را غصب کنند. در عرصه های مختلفی از جمله جنگ تحمیلی و پس از آن تحریم ها همیشه فشارها متوجه سلامت و مخصوصاً دارو بود (چراکه اخلال در تامین دارو در هر کشوری می تواند سبب شکاف در صفوف مردم شود) و واقعاً داروسازان این مرز و بوم بودند که از جان مایه گذاشتند و تمام منافع مادی و جانی خود را به میدان آوردند و دانش خود را به کار گرفتند تا خدشه ای به ملت ایران وارد نشود و به لطف خداوند در این حوزه نیز موفق عمل کرده اند.

وی با تاکید براینکه همزمان با تحریم های ظالمانه تحمیلی در شیوع کرونا نیز، کشور توانست با تکیه بر توان داخل با این بیماری منحوس مقابله کند، عنوان کرد: هر دارویی که معرفی شد با همت و تلاش داروسازان و تلاشگران عرصه صنعت دارویی توانستیم ظرف کمتر از دو ماه آن را تولید و در اختیار هموطنان و بیماران قرار دهیم.

دکتر شانه ساز خاطرنشان کرد: امروز بنا بر این بود که در خدمت تمام خانواده های داروسازانی باشیم که در این دوران ایثار کرده و جان خود را نثار سلامت ملت ایران کردند اما به لحاظ محدودیت ها در شرایط کرونا به نمایندگی و به صورت سمبولیک از 5 تن از داروسازان تجلیل می کنیم؛ لیکن قدردان تمام داروسازانی که در این مدت صادقانه خدمتگزاری و جان خود را فدا کردند، هستیم.

وی ادامه داد: در پیک اول کرونا که تمامی مشاغل حتی پزشکان نیز مطب های خود را تعطیل کرده بودند از همکاران داروساز خواهش کردیم تا داروخانه ها را تعطیل نکنند؛ چرا که فشارها برای تامین و عرضه اقلام محافظتی، ماسک، اقلام ضد عفونی کننده، دستکش و .... مضاعف بود و داروخانه ها باید در چنین شرایطی به مردم سرویس می دادند، لذا بسیاری از این عزیزان سلامت خود را در راه خدمت به مردم به خطر انداخته و متاسفانه برخی از آنان نیز جان خود را از دست دادند.

دکتر شانه ساز با ابراز تاسف از عدم احقاق حقوق داروسازان گفت: خدمات داروسازان آنچنان که باید و شاید دیده نمی شود، جای تاسف دارد که همکاران داروسازی که جان خود را در دوران کرونا از دست دادند، به سختی به عنوان شهید مدافع سلامت پذیرفته می شوند درحالی که این عزیزان مرتب با تعداد زیادی از ارباب رجوع مواجه هستند کما اینکه اگر در دوران سخت کرونا فعالیت خود را تعطیل می کردند و به زندگی خود می رسیدند، شاید به بیماری کرونا مبتلا نشده و جان خود را از دست نمی دادند، اما آنان وظیفه اسلامی و انسانی خود را فراموش نکردند و به مردم خود ادای دین کردند.

رئیس سازمان غذا و دارو اذعان کرد: جا دارد از دست دادن این عزیزان را به خودمان تسلیت بگوییم که چنین بزرگانی را از دست دادیم و تبریک به عزیزانی که ماجور درگاه حق تعالی هستند و این ایثار مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت. امروز به صورت نمادین به نمایندگی از تعدادی از خانواده های عزیز شهدای جامعه داروسازی تقدیر کردیم اما ما در جامعه داروسازی همکاران پزشک، فعالان حوزه صنعت دارو و غذا را نیز در ایام کرونا از دست دادیم که یاد و خاطره آنان را گرامی میداریم؛ انشالله مقام ایشان در درگاه باری تعالی، متعالی و مشمول اجر جزیل باشند.

لازم به ذکر است در این مراسم از خانواده های ایثارگر دکتر چیت ساز، دکتر یقینی، دکتر زینعلی، دکتر قلعه نوعی، دکتر نظری به نمایندگی از همه خانواده های ایثارگران داروساز در مقابله با بیماری کرونا تجلیل شد


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران