پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 579605 تاریخ : 1400/02/13-17:07:51
,23,17,
برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی از کارگاههای کوچک و متوسط

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی تصریح کرد؛

برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی از کارگاههای کوچک و متوسط

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری، از اختصاص مبلغی تا حد 100 هزار میلیارد تومان از سوی بانکها به کارگاههای کوچک و متوسط در سال 1400 خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل این بانک در یاداشتی در اینستاگرام نوشت:


ـ روز گذشته، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم فعال شدن کارگاههای کوچک و متوسط در کنار کارگاههای بزرگ، تأکید کردند: گسترش این کارگاهها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه ساز تولید ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط هستند.

ـ بنگاه های کوچک و متوسط که از آنها تحت عنوان SMEها یادمی شود امروزه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی رشد و توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشورها شناخته می شوند. ارزش افزوده بالا، نوآوری، اشتغال آفرینی و انعطاف پذیری بیشتر از مزایای این بنگاهها می باشد.

ـ بانک مرکزی در چند سال گذشته برنامه جدی برای افزایش میزان تأمین مالی SMEها داشته است. در سال گذشته بیش از 27 هزار واحد کوچک و متوسط از حدود 85 هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره مند شدندکه نسبت به سال 98 رشد 57 درصدی داشته است.

ـ برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی مالی از SMEها در سال 1400 اختصاص مبلغی تا حد 100 هزار میلیارد تومان از سوی بانکها برای اعطای سرمایه در گردش به این واحدها، با هدف گسترش نقش آنها در تولید و اشتغال کشور است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران