پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491175 تاریخ : 1398/07/03-12:32:05
,17,22,
بخشودگی جرائم مالیاتی یک فرصت است

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل:

بخشودگی جرائم مالیاتی یک فرصت است

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل تأکید کرد: بخشودگی جرائم مالیاتی یک فرصت است و مودیان از این فرصت بدست آمده استفاده کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، نوع پرور، مدیرکل امور مالیاتی اردبیل، در خصوص شفاف سازی فرآیند دریافت مالیات برای برخی از صنوف گفت: به موجب بند (ی) تبصره (6) قانون بودجه سال 1398 و تبصره (2) ماده (169) قانون مالیاتهای مستقیم مقرر شده است کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر میشود، مکلفند در چهارچوب آیین نامه تبصره (2) ماده (169) قانون مالیاتهای مستقیم نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه فروش از ابتدای مهرماه سال 1398 اقدام نمایند.
نوع پرور با توجه به نامگذاری امسال به سال رونق تولید و اعمال سیاستهای تشویقی در راستای تولید ملی گفت: سازمان امور مالیاتی بنا به اختیارات حاصل از قانون تصمیم گرفته بخشودگی جرایم را برای آن دسته از مودیانی که تا پایان مهر ماه به ادارات امور مالیاتی مراجعه نمایند و مالیات را پرداخت کنند اعمال نماید.
وی در ادامه گفت: از آنجایی که این بخشودگی دائمی نبوده و محدود به دوره زمانی مشخص است مودیان بایستی بر اساس زمان تعیین شده اصل مالیات خود را در زمان مقرر پرداخت نمایند تا مشمول این تسهیلات و بخشودگی جرایم مالیاتی شوند.
نوع پرور با اشاره به اینکه کشورمان در حال حاضر با مشکلات متعدد اقتصادی از جمله تحریم های گوناگون، ممانعت نظام سلطه از جابجایی ارز و فروش نفت مواجه است، گفت: در آسیب شناسی نظام اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب، ایشان به دو معضل مهم اشاره کردند: 1- اقتصاد دولتی2- تک محصولی بودن اقتصادکشور(تکیه بر فروش نفت) که قیمت گذاری و فروش آن متأثراز شرایط سیاسی و اقتصادی است که راه مقابله با مشکلات مانند سایر کشور های قدرتمند تکیه بر منابع داخلی مطمئن از جمله مالیات است.
مدیر کل امور مالیاتی اردبیل خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر برای مقابله با فرار مالیاتی گامهای موثری برداشته شده است بطوریکه تشخیص مالیات بر اساس درآمد، هزینه واقعی و میزان تراکنش های بانکی صورت خواهد گرفت.
وی در بخشی از سخنان خود به ماده 169مکرر قانون مالیات های مستقیم اشاره کرد وگفت: تمامی دستگاهها اعم از دولتی و غیر دولتی مکلفند هرگونه معاملات مربوط به خرید ، فروش، واردات، صادرات و تسهیلات بانکی و هر نوع اطلاعات مالی، پولی، اعتباری، صادراتی، سرمایه ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی را هر سه ماه یکبار در سامانه سازمان مالیاتی به صورت الکترونیکی ثبت و ارسال نمایند.
نوع پرور گفت: نظام بانکی مکلف است اطلاعات تراکنشهای بانکی را در اختیار سازمان قرار دهد که استفاده از اطلاعات و شناسایی مودیان می تواند در آینده بواسطه اراده همه مردم، مسئولان، اجرای حکم قانون، تغییر و اصلاح مقررات و تجمیع ریز داده ها صورت پذیرد و با آگاهی از اطلاعات هویتی مالی، مکانی، عملکردی و... سازمان امور مالیاتی قادر خواهد بود، ضمن کسب درآمد برای دولت از اجحاف در حق مودیان جلوگیری کرده و یا مانع فرار مالیاتی شده و مالیات عادلانه را اخذ نماید.
وی در پایان افزود: با دریافت مالیات عادلانه و بموقع می توان بستر های لازم برای خود اظهاری را فراهم کرد و موجبات رشد و شکوفایی کشور در زمینه های عمران و آبادانی، سلامت، امنیت، ورزش و ... را فراهم نماید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 238
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران