پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 659406 تاریخ : 1402/07/01-14:35:32
,3,
بانکداری قرض الحسنه در حمایت از محرومان نقش پررنگی دارد

بانکداری قرض الحسنه در حمایت از محرومان نقش پررنگی دارد

معاون مدیر امور استان های بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بانک های قرض الحسنه جامعه هدفی را در بر می گیرند که قشر متوسط به پایین در آن قرار دارند تا با پرداخت وام قرض الحسنه گره از مشکلات این قشر باز کنند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «احمدرضا فرجی» معاون مدیر امور استان های بانک در برنامه گفت وگوی ویژه رادیو گفت وگو با موضوع جایگاه بانکداری قرض الحسنه در جامعه و نقش آن در رونق تولید اقتصادی کشور، گفت: موضوع قرض الحسنه و بانکداری اسلامی از چنان جایگاه خاصی در جامعه اسلامی برخوردار است که کلمه قرض الحسنه 13 مرتبه در قرآن کریم تکرار شده و این نشان از ارزش و قداست این کلمه است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم هر جا عبارت قرض الحسنه به کار برده شده، دقیقاً 2 واژه کنار یکدیگر آمده اند. یعنی قرض دادن و حسنه بودن لاینفک هستند و ما در روایت نیز به کرات شاهد اشاره به این کلمه مقدس هستیم. همه این ها حکایت از اهمیت این موضوع دارد که با توجه به اهمیت بانکداری اسلامی برای ما، جایگاه خاص و حائز اهمیتی را به خود اختصاص داده است.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی با تأکید بر بی بهره و بی منت بودن قرض دادن، بیان کرد: بر اساس قرآن و روایات اگر قرضی داده می شود، حتماً باید از راه حلال، بی منت و مخلصانه و به دور از هرگونه سود و بهره باشد. از این رو ما برای این امر مهم قریب به 13 عقد اسلامی را در بانکداری در نظر گرفته ایم. 2 بانک تخصصی فقط بر مبنای عقد قرض الحسنه فعالیت می کنند و در این بانک ها وام هایی به مردم اعطا می شود که از هرگونه ربا و بهره مبرا بوده و کاملاً اصول و عقود اسلامی را حفظ می کند.
فرجی در ادامه افزود: باید توجه داشته باشیم بانک های قرض الحسنه جامعه هدفی را در بر می گیرند که قشر متوسط به پایین در آن قرار دارند تا با پرداخت وام قرض الحسنه گره از مشکلات این قشر باز کنند. در این میان باید توجه داشت که اکثر بانک های تجاری برای اعطای وام و تسهیلات شرایط خاص و سخت گیرانه ای را در پیش گرفته اند که ما تلاش کرده ایم در 2 بانک قرض الحسنه کشور، این شرایط را هموار و اعطای وام را با سهولت بیشتری همراه سازیم.
وی همچنین متذکر شد: بانک های قرض الحسنه مهر ایران و رسالت همه تلاش و توان خود را به کار گرفته اند تا فرهنگ اعطای وام بدون بهره را در کشور اشاعه داده و بانکداری اسلامی را به معنای واقعی در جامعه محقق سازند و خوشبختانه در این مسیر بسیار مطلوب عمل کرده و با موفقیت های بسیاری نیز همراه بوده اند. در سال جاری با موافقت بانک مرکزی، سقف وام قرض الحسنه را به 300 میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و 750 میلیون تومان برای اشخاص حقوقی افزایش داده ایم که در گره گشایی از مردم آثار گسترده ای داشته است.
معاون مدیر امور استان های بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به ضرورت گسترش بانکداری اسلامی، اظهار داشت: با روندی که 2 بانک قرض الحسنه کشور در پیش گرفته اند، انتظار می رود بانکداری اسلامی و ارائه وام بدون بهره به تدریج در سراسر کشور گسترشی چشمگیر پیدا کرده و شاهد نهادینه شدن این اصل اسلامی در نظام بانکداری کشورمان باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران