پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 580403 تاریخ : 1400/02/25-17:37:03
,17,4,
بانک های مرکزی جهان رمزارز می زنند

بانک های مرکزی جهان رمزارز می زنند

بیش از نیمی از بانک های مرکزی در سراسر جهان به سختی سرگرم بررسی راه اندازی رمرارز خود هستند.

به گزارش بانک و صنعت، بحث درباره ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی هم چنان دارد. بعضی بانک های مرکزی اعلام کردند، به ایجاد رمزارزهای خاص خود را تمایل دارند و بعضی دیگر، به طور کلی درباره ماجرای رمزارزها و رمزارزهای بانک های مرکزی موسوم به CBDC در تردیدند.

بیش از نیمی از بانک های مرکزی در سراسر جهان به سختی سرگرم بررسی راه اندازی رمرارز خود هستند. بانک مرکزی چین در این زمینه پیشروتر است و در انگلستان هم به تازگی، علائمی از علاقه مدیران بانکی این کشور به راه اندازی رمزارز دیده شده است.

جان کانلیف، رییس بانک مرکزی انگلستان، یکی از قوی ترین اظهارنظرها درباره رمزارزها را در این کشور ارائه کرده و اعلام کرده انگلستان در مسیر رسیدن به بریتکوین است. کانلیف گفت: «ما هنوز به آن نقطه نرسیدیم اما احتمالا اگر بخواهیم در این کشور پولی با قابلیت استفاده عمومی ایجاد کنیم، پول های دیجیتالی ایده خوبی است».

در مقابل، مدیر فدرال رزرو بوستون، اریک رازنگرن، کمترین اشتیاق را به موضوع دلار دیجیتال نشان داده است. رازنگرن گفت: «مهم است که بدانیم ارز بانک های مرکزی به طور مشخص قرار است چه مشکلی را حل کند که دیگر فناوری های نمی توانند موثرتر و ارزان تر، از عهده آن بر بیایند». زانگرن هرچند در گفته هایش به نکات مثبت و نقاط قوت CBDC اشاره کرده اما بر ریسک های تهدید کننده ثبات مالی هم تاکید کرده است.

با وجود بعضی تردیدها، بانک های مرکزی از جمله فدرال رزرو بوستون و بانک مرکزی انگلستان مطالعه و بررسی درباره CBDC یا ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی را آغاز کرده اند و حتی با بعضی کارگزاری ها و شرکت های تحقیقاتی در این زمینه همکاری می کنند.

باتوجه به استقبال جهان از هوشمندسازی قراردادها و نیاز روزافزون فضای تجاری به افزایش اطمینان و امنیت، ارزهای دیجیتال بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. با این حال درباره ارزهای دیجیتال ملی یا بانک های مرکزی تردیدهایی وجود دارد. چراکه حضور نهادهای متمرکز در بازار ارزهای دیجیتال، با تمرکززدایی فناوری بلاکچین در تضاد است. باید دید در آینده، فناوری در کدام مسیر حرکت می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 235
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران