پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 657689 تاریخ : 1402/04/27-19:02:18
,3,
بانک قرض الحسنه مهر ایران، دومین بانک برتر در زمینه پرداخت وام بدون ضامن

بانک قرض الحسنه مهر ایران، دومین بانک برتر در زمینه پرداخت وام بدون ضامن

بانک قرض الحسنه مهر ایران از منظر تعداد و مبلغ وام پرداخت شده بدون ضامن، دومین عملکرد برتر را در سطح شبکه بانکی به ثبت رسانده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک با پرداخت 12هزار و 920 میلیارد تومان به 430هزار و 41 نفر یکی از بهترین عملکردها را در حوزه پرداخت وام بدون ضامن داشته است.

بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، دومین بانک برتر از نظر تعداد و حجم تسهیلات اعطایی بدون ضامن بانک قرض الحسنه مهر ایران بوده که 12هزار و 920 میلیارد تومان به 430هزار و 41 نفر پرداخت کرده است.
بانک های دولتی و بانک هایی که دولت سهام مالکیتی آنها را در اختیار دارد، از ابتدای بهمن 1400 تا 31 خرداد 1402 به یک میلیون و 928 هزار و 724 نفر 68 هزار و 881 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند. بانک قرض الحسنه مهر ایران به تنهایی بیش از 22 درصد وام های بدون ضامن پرداخت شده را به خود اختصاص داده است.
وزارت اقتصاد در گزارشی اعلام کرد که این وزارتخانه با توافق بانک های دولتی و بانک هایی که بخشی از سهام آنها در مالکیت دولت قرار دارد، طرح پرداخت تسهیلات خرد بر مبنای اعتبارسنجی و یا حداقل وثایق را در دو سطح تا 500 میلیون ریال و تا یک میلیارد ریال ابلاغ کرد.
این طرح در گام اول برای کارکنان و مستمری بگیران دستگاه های دولتی، عمومی، غیردولتی و شرکت های بزرگ عملیاتی در 29 دی ماه 1400 اجرایی شد و وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی ماه سال 1400بانک های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان صرفا اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.
بر این اساس، وزارت امور اقتصادی و دارایی اقتصاد در 29 دی ماه سال گذشته طی بخشنامه ای بانک های دولتی را به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن مکلف کرد و با وجود آنکه بانک مرکزی بخشنامه مرتبط را در 12 تیر ماه به شبکه بانکی ابلاغ کرد اما بانک های دولتی و خصوصی شده از همان ابتدای بهمن ماه سال 1400 اعطای تسهیلات بدون ضامن و براساس اعتبارسنجی را در دستور کار قرار دادند.
در همین راستا از ابتدای بهمن ماه سال 1400تا نیمه خرداد امسال 68 هزار و 881 میلیارد و 966 میلیون تومان تسهیلات در قالب یک میلیون و 928 هزار و 724 فقره تسهیلات توسط بانک های دولتی و خصوصی شده پرداخت شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران