پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636023 تاریخ : 1402/02/24-13:56:06
,17,
بازده 115 درصدی سلام فارابی در شش ماه

بازده 115 درصدی سلام فارابی در شش ماه

صندوق سلام فارابی طی شش ماه گذشته بازدهی 115 درصدی نصیب سرمایه گذاران خود کرده است؛ یعنی اگر در همین بازه زمانی سرمایه 100 میلیون تومانی خود را به این صندوق می سپردید در نتیجه این میزان از رشد، تنها طی شش ماه ارزش سرمایه شما نزدیک به 215 میلیون تومان می شد! این میزان از بازدهی همچنین در مقایسه با شاخص کل با رشد 82 درصدی طی این دوره، رشدی قابل توجهی به شمار می رود.

به گزارش بانک و صنعت ، صندوق سلام فارابی طی شش ماه گذشته بازدهی 115 درصدی نصیب سرمایه گذاران خود کرده است؛ یعنی اگر در همین بازه زمانی سرمایه 100 میلیون تومانی خود را به این صندوق می سپردید در نتیجه این میزان از رشد، تنها طی شش ماه ارزش سرمایه شما نزدیک به 215 میلیون تومان می شد! این میزان از بازدهی همچنین در مقایسه با شاخص کل با رشد 82 درصدی طی این دوره، رشدی قابل توجهی به شمار می رود.

آشنایی با صندوق سلام فارابی

صندوق قابل معامله سلام فارابی (ETF) با مدیریت شرکت سبدگردان فارابی که از اوایل سال گذشته در بازار سرمایه فعال است، طی این مدت سود قابل توجهی محقق کرده است؛ به طوری که اگر فردی سرمایه خود را اواخر آبان ماه 1401 به این صندوق می سپرد، تنها عرض شش ماه (تا 23 اردیبهشت 1402) سرمایه او با رشد 115 درصدی، بیش از دو برابر می شد! این میزان از رشد در کمتر بازاری دست یافتنی است. همچنین سرمایه گذاری در بورس از طریق صندوق های سهامی علاوه بر سود قابل توجه، مزایای دیگری نیز دارد که سبب شده این بازار به شکلی آشکار، یکی از بهترین بازارها برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی ها در برابر تورم شناخته شود.

سرمایه گذاری در سلام فارابی

مزایای سرمایه گذاری در سلام فارابی

درخصوص مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در سلام فارابی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مدیریت حرفه ای

سلام فارابی توسط تیمی از حرفه ای ترین تحلیل گران بازار سرمایه مدیریت می شود. همین موضوع سبب شده سرمایه گذاران این صندوق ضمن اینکه نسبت به خرید و فروش مستقیم سهام متحمل ریسک کمتری می شوند، سود بیشتری نیز کسب کنند. تغییر ترکیب دارایی های صندوق با توجه به وضعیت بازار و حفظ تنوع از طریق سرمایه گذاری در طیف وسیعی از دارایی های مالی از سهام شرکت های بورسی و فرابورسی تا اوراق اختیار معامله، سبب شده بازدهی این صندوق بالاتر از شاخص کل و حتی صندوق های شاخصی بازار باشد.

• سهولت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در سلام فارابی به عنوان یک صندوق قابل معامله (ETF) به سادگی خرید و فروش سهام است؛ بنابراین کافی است پس از دریافت کد بورسی و احراز هویت سجام، حساب خود را در سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری شارژ کرده، با جستجوی نماد «سلام» سفارش خریدتان را ثبت کنید. لازم به ذکر است امکان سرمایه گذاری در سلام از طریق سامانه معاملات آنلاین تمام کارگزاری ها فراهم است.

• امکان سرمایه گذاری با هر میزان سرمایه

در حال حاضر برای سرمایه گذاری در بسیاری از بازارهای موازی بورس مثل مسکن، دلار یا طلا، باید حتما از میزان قابل توجهی از سرمایه برخوردار باشید. به عنوان مثال نمی توان با سرمایه های خرد به بازار مسکن وارد شد یا سرمایه گذاری سودآوری در بازار طلا داشت. این در حالی است که افراد می توانند حتی با کمتر یک میلیون تومان نیز در سلام فارابی به عنوان یک صندوق قابل معامله، سرمایه گذاری کنند! از سوی دیگر برای سقفی نیز برای میزان سرمایه گذاری در این صندوق وجود ندارد.

• بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بلندمدت

مقایسه بازدهی بلندمدت سلام فارابی با صندوق های اهرمی و شاخص کل بورس، نشان می دهد بازدهی بیشتر این صندوق نسبت به سایر گزینه های سرمایه گذاری است. عملکرد متعادل هنگام ریزش های بازار را می توان مهم ترین علت این امر به شمار آورد.

کلام پایانی

سرمایه گذاری در سلام فارابی با توجه به بازدهی بالای این صندوق و البته عملکرد مناسب در شرایط مختلف بازار می تواند برای سرمایه گذارانی که نگاه بلندمدت دارند، یکی از بهترین گزینه ها باشد. در نهایت فراموش نکنید برای سرمایه گذاری در این صندوق کافی است در سامانه معاملات آنلاین کارگزاری خود نماد «سلام» را جستجو کرده، سرمایه گذاری را شروع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه ی «صندوق سهامی سلام» در وب سایت فارابی مراجعه کنید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 228
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران