پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658433 تاریخ : 1402/05/26-11:03:07
,10028,
ایجاد تحول؛ مستلزم رویکرد جهادی است

میرهاشم موسوی در جلسه با مدیران هولدینگ دارویی تأمین اجتماعی مطرح کرد:

ایجاد تحول؛ مستلزم رویکرد جهادی است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر حمایت حداکثری از شرکت های دارویی زیرمجموعه هلدینگ دارویی این سازمان، گفت: عرصه تولید دارویی در کشور ما، یک عرصه جهادی است و همه مدیران و کارکنان باید نقش جهادی برای خود قائل باشند. رویکرد جهادی است که می تواند منجر به تحول شود. با رویکرد جهادی نه تنها مشکلات موجود رفع خواهد شد بلکه برنامه های توسعه ای نیز به خوبی اجرا خواهد شد. برای رفع چالش ها باید نگاه متفاوت داشته باشیم.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه ای با مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت های هلدینگ دارویی تأمین اجتماعی(تیپیکو) که در شرکت داروسازی پارس برگزار شد، گفت: در بازدید میدانی از شرکت پارس دارو و خط تولید این شرکت، با امکانات و قابلیت های مجموعه آشنا شدیم و از عزیزان فعال در این شرکت و همچنین سایر شرکت های دارویی تقدیر می کنیم.

موسوی، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: امیدواریم از این ایام بهره کامل ببریم و مشمول عنایت و فضل ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اهمیت استراتژیک صنعت دارو در کشور و نقش هلدینگ تیپیکو در حوزه دارویی کشور، اظهار داشت: این صنعت برای ما در سازمان تأمین اجتماعی دارای دو سطح اهمیت است. هم از منظر نقش راهبردی و استراتژیک صنعت دارو در کشور و هم از منظر سهامداری سازمان تأمین اجتماعی و وکالت از بازنشستگان و کارگران که منابع آنان در این حوزه سرمایه گذاری شده، باید به بررسی وضعیت شرکت های دارویی بپردازیم. این صنعت به نیازهای مردم پاسخ می دهد و به همین خاطر اهمیت بسیار بالایی دارد. تأمین و عرضه دارو اهمیت بالایی در زمینه تاب آوری اجتماعی دارد و حتی احتمال کمبود برخی اقدام دارویی نیز می تواند در جامعه چالش ایجاد کند. برهمین اساس برای پیش بینی نیازهای آینده و پیشگیری از بروز کمبود و چالش باید اقدام اصولی انجام دهیم.
موسوی ادامه داد: قطعاً در صنعت دارو و در شرکت های دارویی نقاط قوت و چالش هایی وجود دارد و برای بهبود فعالیت شرکت ها و عبور از موانع و چالش ها، نیازمند مدیریت صحیح مؤلفه های مختلف هستیم. نگاه رشد و توسعه باید در مجموعه دارویی حاکم بوده و در کنار رفع مشکلات به دنبال توسعه فعالیت ها نیز باشیم. مهم ترین مسئله ای که باید مورد توجه قرار گیرد، نقش مدیریت و پذیرش مسئولیت است که باید در این عرصه به آن پایبند باشیم. عرصه تولید دارویی در کشور ما عرصه جهادی است و همه مدیران و کارکنان باید نقش جهادی برای خود قائل باشند. رویکرد جهادی است که می تواند منجر به تحول شود. با رویکرد جهادی نه تنها مشکلات موجود رفع خواهد شد بلکه برنامه های توسعه ای نیز به خوبی اجرا خواهد شد و باید نگاه متفاوت برای رفع چالش ها داشته باشیم. در شرایطی هستیم که همه ما باید با تمام توان از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی ادامه داد: در سازمان تأمین اجتماعی نیز محدودیت ها و مشکلاتی داریم ولی در کنار رفع چالش های و عبور از مشکلات سازمان تأمین اجتماعی، یکی از اولین اولویت های ما رفع مشکلات صنعت دارو است. ما با رویکرد جهادی مسئولیت را قبول می کنیم و باید پای این صنعت بایستیم و برای رفع مشکلات باید برنامه دقیق داشته باشیم. تأمین سرمایه در این حوزه راهبردی، اهمیت بالایی دارد و دریافت مطالبات شرکت های دارویی و تأمین ارز مورد نیاز این مجموعه باید با جدیت پیگیری شود. در شرکت هایی که در تولید دارو مشکلی نداریم باید حفظ پایداری شرایط و همچنین توسعه فعالیت را در دستور کار قرار دهیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر حمایت حداکثری این سازمان از شرکت های دارویی زیرمجموعه هلدینگ دارویی شستا، گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت بالای تأمین داروی مورد نیاز مردم باید با همه توان برای رفع نگرانی ها تلاش کرده و برای رفع محدودیت ها اقدام اساسی انجام دهیم. هلدینگ تیپیکو در حوزه دارویی در زمینه تولید و توزیع دارو باید رتبه اول کشور را داشته باشد. در جاهایی که در زمینه دارو در سال گذشته با کمبودهایی مواجه شدیم، امسال باید مواظبت کنیم که با چالش مواجه نشویم و تولید را افزایش دهیم.
موسوی سودآوری شرکت های دارویی را از دیگر مسائل حائز اهمیت برشمرد و گفت: حوزه سهام داری در کنار نقش ملی و حاکمیتی در تولید دارو باید مورد توجه قرار گیرد و سرمایه مورد استفاده شرکت باید بازدهی مناسب داشته باشد و نرخ بازدهی دارایی در این مجموعه مورد توجه قرار گیرد. دو شاخص افزایش تولید و افزایش سود در سهام داری برای ما مهم است. منابع سازمان تأمین اجتماعی، متعلق به مردم و حق الناس است و توجه و اهمیت به بهره وری دارایی ها باید مورد توجه باشد.
وی با اشاره به ظرفیت بالا و توانمندی شرکت های دارویی هلدینگ تیپیکو، صادرات محصولات دارویی و تأمین ارز مورد نیاز شرکت ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: تیپیکو می تواند در گام اول نیازهای ارزی خود را با صادرات محصولات تأمین کند و در گام های بعدی به دنبال افزایش تولید و صادرات محصولات برای افزایش سودآوری مجموعه باشد. طی چند روز آینده تأمین مالی لازم را برای حوزه تولید داروی سازمان انجام خواهیم داد و هرجایی که می توانیم باید کمک کنیم و به دنبال تأمین سرمایه باشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه رویکرد فسادستیزی را یکی از اولویت های بسیار مهم این سازمان در حوزه اقتصادی برشمرد و گفت: در صنعت دارو نیز همچون سایر حوزه های اقتصادی ممکن است روابط ناسالمی به وجود آید که باید در این مجموعه مراقبت کنیم که آسیب وارد نشود. ما ناپاکی و ناسلامتی و وجود روابط شبهه ناک و فسادآلود را خط قرمز خود می دانیم. راهکار رفع این مشکلات، افزایش شفافیت است و اطلاعات را باید در دسترس مردم قرار دهید. در جاهایی نیز ممکن است کسانی قصد مداخله داشته باشند که باید از آن جلوگیری کرد. رعایت انصاف و عدالت و تخصص گرایی باید در همه مجموعه مورد توجه قرار گیرد و نباید اجازه دهیم که زحمات مجموعه با اتفاقات شبهه ناک زیر سؤال برود.
براساس این گزارش، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) نیز در این جلسه گفت: نظارت میدانی مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی از شرکت های تابعه و حمایت های ایشان باعث می شود که مدیران و کارکنان شرکت ها احساس تکلیف مضاعف کنند و در این مدت نزدیک به دو سال یکی از بخش های مهمی که بیشترین توجه به آن صورت گرفته، بخش دارو است. شرکت های دارویی به رغم مشکلات و فشارها تولید را افزایش داده اند و در حال حاضر شرکت ها شرایط پایداری دارند.
وی تأمین ارز و مواد اولیه، قیمت گذاری و مضیقه در زمینه تأمین نقدینگی را مهم ترین مسائل شرکت های دارویی برشمرد و گفت: مجموعه دارویی شستا یکی از بازیگران اصلی حوزه دارو است و 30 درصد تولید و 50 درصد توزیع دارو را بر عهده دارد. بخشی از مشکلات این صنعت، ناشی از نوع نگاهی است که بر صنعت داروی کشور سایه انداخته است. ما باید رویه های گذشته را عوض کنیم
منصور نیکویی نیا، مدیرعامل هلدینگ تیپیکو نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت شرکت های تابعه ارائه کرد و اظهار داشت: تیپیکو درحال حاضر حدود 30 درصد از داروی کشور را تولید می کند و چشم انداز ما این است که بزرگ ترین گروه دارویی کشور باشیم.
وی با اشاره به پتانسیل بسیار بالای شرکت های دارویی هلدینگ تیپیکو، گفت: از نظر دانش فنی و توانمندی متخصصان مجموعه، سرمایه ارزشمندی در این مجموعه وجود دارد که می توانیم از این سرمایه در جهت اهداف و مأموریت های سازمان استفاده کنیم. با توجه به مجوزی که از سوی شستا صادر شده؛ صادرات محصولات را در برنامه داریم و با فعالیت مؤثر در بازارهای جهانی می توانیم برای مجموعه کسب سود قابل توجه داشته باشیم.
دکتر سهیل سهیلی، مدیرعامل پارس دارو نیز در این جلسه اظهار داشت: شرکت پارس دارو در سال 1339 با همکاری شرکت بایر آلمان تاسیس شده است و در حال حاضر هلدینگ دارویی تأمین 71 درصد سهام پارس دارو را در اختیار دارد. در این مجموعه مدیران و کادر تخصصی توانمندی مشغول خدمت هستند و افتخار ما این است که تولیدات این شرکت در سطح کشور به عنوان برندی معتبر برای خدمت به بیماران مورد استفاده قرار می گیرد و امیدواریم با کمک و حمایت سازمان تأمین اجتماعی و شستا مسیر پیشرفت و تحول شرکت و تحقق اهداف عالیه کشور در صنعت دارو را طی کنیم



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران