پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 592753 تاریخ : 1400/10/16-09:55:18
,10028,
اولویت اصلی در کارهای رسانه ای ارائه تصویری صادقانه و واقعی است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

اولویت اصلی در کارهای رسانه ای ارائه تصویری صادقانه و واقعی است

دکتر سید میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان در مراسم معارفه مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان و همچنین معارفه سرپرست اداره کل امور مجلس و دولت، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و دومین سالگشت شهادت حاج قاسم سلیمانی، به اهمیت نقش رسانه و تعاملات سازمان در سطوح مختلف داخلی و بیرونی اشاره کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر موسوی با تأکید بر تنوع بالای ذی نفعان سازمان، تعامل موثر با کارفرمایان، بیمه شدگان، مستمری بگیران و افکار عمومی را حائز اهمیت دانسته و مهم ترین ویژگی این تعامل و استفاده از ظرفیت های رسانه ای را ناظر به رعایت اصل صداقت و تنظیم مناسبات بر مبنای واقعیت برشمرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره اولویت های کار رسانه ای سازمان گفت: «اولویت اصلی در کارهای رسانه ای ارائه تصویری صادقانه و واقعی بر مبنای خدمات و هویت کلی سازمان تأمین اجتماعی است. هویتی کلی و یکپارچه که نباید تمرکز بر افراد و مدیران جایگزین آن شود. لذا نهادهای ارتباطی سازمان نظیر روابط عمومی و امور مجلس و دولت با این رویکرد باید به دنبال تقویت ارتباطات دوسویه و نه صرفاً یکطرفه باشند و با سرعت و دقت به اقتضای شرایط و تحولات پیشرو اقدام کنند؛ چراکه اساساً انجام تحولات بدون استفاده از ظرفیت های رسانه ای امکان پذیر نیست.»
دکتر موسوی با اشاره به ضرورت هماهنگی در واحدهای روابط عمومی سازمان، مهم ترین رویکرد رسانه ای جدید را در سه سطح تبیین کرد و گفت: «در سطح نخست و در تعامل با ذی نفعان و افکار عمومی، سازمان باید ضمن ارائه تصویری واقعی و صادقانه از خدمات خود، به برقراری ارتباط موثر با افکار عمومی و همچنین ارائه بازخورد دقیق از ذهنیت اجتماعی نسبت عملکرد سازمان بپردازد. در سطح دوم و ارتباطات درون سازمانی نیز روابط عمومی موظف است ادراک و ذهنیت مشترکی را از اهداف و عملکرد سازمان در میان بدنه و همکاران سازمان ایجاد کند. نهایتاً در سطح سوم نیازمند این هستیم تا جایگاه و اهمیت سازمان تأمین اجتماعی در سطح کلان حاکمیت و در تعامل با سایر نهادها تبیین و تشریح شود.»
فیاضی مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی نیز ضمن تشکر از زحمات جناب آقای ضابطی با توضیح فراگیری و ضریب نفوذ بالای رویکردهای رسانه ای در زندگی معمول و تعاملات حرفه ای، از لزوم بازنگری نسبت به جایگاه و نوع استفاده از رسانه و واحدهای افکار عمومی در سازمان ها صحبت کرد و گفت: «در شرایط امروز استفاده از رسانه دیگر امری تشریفاتی و حاشیه ای نیست و باید از ظرفیت های رسانه، متناسب با نیازها و واقعیت ها استفاده کرد چراکه امروزه تصویر ارائه شده از پدیده ها و ایجاد ذهنیت اجتماعی نسبت به مسائل حتی مهم تر از اصل رویدادها و وقایع است و در مدیریت تصویر سازمان ها باید به دور از زیاده گویی و بر مبنای صداقت عمل کرد. روابط عمومی ها محل اصلی ارتباط سازمان ها با ذی نفعان مختلف و متولی تصویرسازی از هویت یکپارچه سازمان ها هستند و در رویکردهای جدید نباید تنها به صرف واکنش به اخبار ذیل سازمان ها بسنده کنند بلکه باید به صورت فعال تصویری حساب شده و البته واقعی و صادقانه را برساخت کنند.»
ضابطی سرپرست جدید اداره کل امور مجلس و دولت سازمان نیز که پیش از این مسئولیت مدیرکل روابط عمومی را به عهده داشت؛ ضمن تأکید بر اهمیت تعامل و استفاده از ظرفیت های رسانه ای، از تلاش این مجموعه برای رفع کاستی ها، پاسخگویی و تعامل مطلوب با افکار عمومی و رسانه ها سخن گفت و اظهار امیدواری کرد تا از ظرفیت های مختلف سازمان برای بهبود عملکرد رسانه ای استفاده شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 219
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران