پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 657874 تاریخ : 1402/05/05-00:21:29
,10027,
آمادگی بیمه مرکزی برای حمایت کامل و همه جانبه از پژوهشکده بیمه

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار با رئیس و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه اعلام کرد

آمادگی بیمه مرکزی برای حمایت کامل و همه جانبه از پژوهشکده بیمه

دکتر مجید مشعلچی فیروزآبادی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، در دیدار با دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه که عصر روز یکشنبه 1 مرداد 1402 به میزبانی پژوهشکده بیمه برگزار شد، آمادگی بیمه مرکزی برای حمایت کامل و همه جانبه از پژوهشکده بیمه را اعلام کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در بخش آغازین این نشست، دکتر عسگری، از نگاه متفاوت و حمایت بیمه مرکزی از پژوهشکده بیمه به خصوص در حوزه ارتباطات بین الملل و برگزاری دوره های آموزش بین المللی قدردانی کرد. وی تحولات صورت گرفته در راستای پیشبرد برنامه های پژوهشکده بیمه شامل برقراری ارتباط با 13 کشور و برگزاری دوره های آموزشی بین المللی حضوری و برخط را، حاصل تلاش مستمر بخش های مختلف این مجموعه دانست و افزود، ضمن برگزاری سه دوره آموزشی بین المللی حضوری در کشورهای مالزی و امارات متحده عربی توسط پژوهشکده بیمه، سلسله وبینارهای تکافل با همکاری دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی (IIUM) نیز در حال برگزاری می باشد که پنجمین جلسه آن روز شنبه 14 مرداد 1402 برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به دیدار اخیر مدیران ارشد پژوهشکده بیمه با رئیس جمهور و تاکید ایشان بر لزوم تسریع در اجرای برنامه های پژوهشکده بیمه به ویژه راه اندازی تکافل تصریح کرد، پس از دریافت مجوز ارائه محصولات تکافل توسط 7 شرکت بیمه و آغاز عرضه محصولات تکافلی در کشور، پشتیبانی علمی از صنعت بیمه در راستای تاسیس اولین شرکت تکافل و رونمایی از آن همزمان با روز بیمه در 13 آذر ماه سال جاری در دستور کار پژوهشکده بیمه قرار گرفته است.
دکتر عسگری همچنین از تشکیل کارگروه ریسک پژوهشکده بیمه و برگزاری اولین جلسه آن خبر داد و افزود، برگزاری جلسات کارگروه ریسک پژوهشکده بیمه به صورت مستمر و تا دستیابی به الگویی جامع برای راه اندازی آزمایشگاه ریسک با پوشش پنج حوزه تخصصی شامل CATrisk، بیمه های زندگی، بیمه های غیرزندگی، مالی و بیمه، در کشور ادامه خواهد داشت. همچنین راه اندازی چهار گروه پژوهشی جدید و ارتقای پژوهشکده بیمه به پژوهشگاه صنعت بیمه، راه ندازی مرکز بین المللی آموزش جامع، راه اندازی مرکز نوآوری و انتشار دو نشریه تخصصی جدید در حوزه بیمه نیز در فهرست موارد در دست اقدام پژوهشکده بیمه قرار دارد که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
در بخش دیگر این نشست، معاونین و مدیران پژوهشکده بیمه گزارشی از فعالیت های علمی و اجرایی انجام شده و در دست اقدام در حوزه های پژوهش، آموزش، انتشار اسناد علمی، امور بین الملل، برگزاری همایش سالانه بیمه توسعه، راه اندازی تکافل و تاسیس آزمایشگاه ریسک و سایر حوزه ها ارائه کردند.
پس از آن قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، با اعلام آمادگی بیمه مرکزی برای حمایت کامل و همه جانبه از پژوهشکده بیمه، اقدامات و فعالیت های متنوع و موثر پژوهشکده بیمه و تلاش های صورت گرفته در راستای ارتقا جایگاه این مجموعه را قابل قدردانی دانست و پس از آن به تبیین مهمترین مولفه ها و شاخص های مطالعات راهبردی در حکمرانی جدید صنعت بیمه پرداخت.
دکتر مشعلچی، پژوهش و آموزش را عامل حرکت های تحولی عظیم دانست و افزود، ظرفیت های بی نظیر پژوهشکده بیمه باید در راستای نهادسازی، ظرفیت سازی و حداکثرسازی بازدهی ها به کار گرفته شود و بیمه مرکزی نیز تا حد امکان و متناسب با اختیارات خود حامی پژوهشکده بیمه و پیگیر برنامه ها و نیازمندی های آن خواهد بود.
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم یکپارچگی بین بخش های مختلف پژوهشکده بیمه، پژوهشکده با بیمه مرکزی و بیمه مرکزی با صنعت بیمه تصریح کرد، گسست ها و خلاءهایی که در حال حاضر وجود دارد نیازمند بررسی و فعالیت های تحقیقاتی به منظور کشف راهکارهای ارتقاء یکپارچگی، هم بستگی و پیوستگی بین اجزای مختلف حکمرانی صنعت بیمه می باشد و چنانچه دسترسی پژوهشکده بیمه به سامانه سنهاب بتواند در به این هدف موثر باشد، در گام اول اتصال به این ابَر داده برای پژوهشکده بیمه به عنوان یک کاربر فعال و هوشمند محقق خواهد شد. این امر با ایجاد جریان داده فعال موجب شکل گیری دولت و صنعت بیمه الکترونیک خواهد شد و بخش فاوای بیمه مرکزی نیز جریان داده ساختارمند، هدفمند، منظم و رو به پیشرفت را بین اجزای مختلف زیرساختی صنعت بیمه پیگیری خواهد کرد.
دکتر مشعلچی، ایجاد مرکز نوآوری پژوهشکده بیمه را حرکت بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود؛ این مرکز با توانایی تجمیع و مدیریت دانش در بخش های شتاب دهی و دانش بنیان صنعت بیمه، علاوه بر حفظ ماهیت خصوصی و مبتنی بر نخبگی، باید در چهارچوب های خود پاسخگوی نیاز مراجع نظارتی نیز باشد. پژوهشکده بیمه با انجام تحقیقات بر روی نقاط آسیب صنعت بیمه و استفاده از ظرفیت های داخلی، این قابلیت را دارد که سریع ترین کور بیمه کشور را راه اندازی نماید. وی همچنین با اشاره به هوشمندسازی و لزوم نظارت هوشمند و برخط بر صنعت بیمه، خواستار همکاری پژوهشکده بیمه با بیمه مرکزی در این زمینه شد.
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی همچنین مدیریت ریسک و محاسبات فنی را از اصلی ترین وظایف صنعت بیمه دانست و افزود به دلیل عدم برخورداری از یک مجموعه فرهیخته تکامل یافته در صنعت بیمه تحت عنوان مرکز مدیریت ریسک، مدیریت ریسک و محاسبات فنی که می توانست نقطه قوت صنعت بیمه باشد به نقطه ضعف آن تبدیل شده است. اکنون برای پر کردن این خلا نیازمند تقویت مرکز مدیریت ریسک با همکاری پژوهشکده بیمه هستیم. وی با اعلام حمایت همه جانبه بیمه مرکزی از پژوهشکده بیمه، بر نمانام سازی (برندسازی) و ضرورت ارتقا و رشد پژوهشکده بیمه و حرکت به سمت پژوهشگاه تاکید کرد و خواستار ورود و حضور پرقدرت پژوهشکده بیمه در فضای عمومی کشور شد.
دکتر مشعلچی، با قدردانی از اقدامات پژوهشکده بیمه در زمینه روابط و آموزش های بین الملل و ارتباط با 13 کشور دنیا، خواستار انعکاس گسترده فعالیت های انجام شده در این حوزه شد و تصریح کرد؛ پژوهشکده بیمه به عنوان پیشران و نیروی محرک صنعت بیمه می تواند با برگزاری دوره های آموزش حضوری، نمانام سازی و گسترش فعالیت های بین المللی خود بیمه مرکزی را در زمینه توسعه پایدار صنعت بیمه، توسعه زیرساخت ها، ماموریت ها، برنامه ها و ماموریت ها یاری نماید و بیمه مرکزی نیز آمادگی و ظرفیت مورد نیاز برای حمایت از پژوهشکده بیمه در این زمینه را دارد.
رئیس پژهشکده بیمه در پایان این نشست با قدردانی از نگاه ویژه قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی به پژوهشکده تاکید کرد، پژوهشکده بیمه با به کار گیری ظرفیت های موجود قادر خواهد بود تا ضمن کسب جایگاه اول در منطقه و تاسیس شعب شرکت های بیمه و تکافل در سایر کشورها، فعالیت های بزرگ و ماندگاری را در صنعت به سرانجام برساند که نقش موثری نیز در بهبود کیفیت زندگی آحاد جامعه خواهد داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران