پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 587445 تاریخ : 1400/06/09-11:36:40
,15,4,
الگوریتم یادگیری ماشین استنفورد ساختارهای بیولوژیکی را با دقت بیشتری نسبت به قبل پیش بینی می کند

الگوریتم یادگیری ماشین استنفورد ساختارهای بیولوژیکی را با دقت بیشتری نسبت به قبل پیش بینی می کند

محققان استنفورد روش های یادگیری ماشین را توسعه می دهند که شکل سه بعدی اهداف دارویی و سایر مولکول های مهم بیولوژیکی را دقیق پیش بینی می کند ، حتی زمانی که داده های محدودی در دسترس باشد.

به گزارش بانک و صنعت، تعیین شکل سه بعدی مولکول های بیولوژیکی یکی از سخت ترین مشکلات در زیست شناسی و کشف پزشکی مدرن است. شرکت ها و موسسات تحقیقاتی اغلب میلیون ها دلار برای تعیین ساختار مولکولی هزینه می کنند - و حتی چنین تلاش های گسترده ای اغلب ناموفق است.

استفان آیزمن و رافائل تاون شند ، دانشجویان دکتری دانشگاه استنفورد ، با استفاده از تکنیک های هوشمندانه و جدید یادگیری ، با راهنمایی ران درور ، دانشیار علوم کامپیوتر ، روشی را توسعه داده اند که با پیش بینی ساختارهای محاسباتی دقیق بر این مشکل غلبه می کند. مهمتر از همه ، رویکرد آنها حتی زمانی که فقط از چند ساختار شناخته شده یاد می گیرند ، موفق می شود و آن را برای انواع مولکول هایی که تعیین ساختار آنها به صورت تجربی دشوار است ، کاربردی می کند.

الگوریتم طراحی شده توسط محققان ساختارهای مولکولی دقیقی را پیش بینی می کند و با این کار می تواند به دانشمندان اجازه دهد تا نحوه عملکرد مولکول های مختلف را با کاربردهای مختلف از تحقیقات بیولوژیکی بنیادی تا شیوه های آگاهانه طراحی دارو توضیح دهند.

پروتئین ها ماشین های مولکولی هستند که انواع عملکردها را انجام می دهند. برای انجام وظایف خود ، پروتئین ها اغلب به پروتئین های دیگر متصل می شوند. اگر می دانید که یک جفت پروتئین در بیماری دخیل است و از نحوه تعامل آنها به صورت سه بعدی آگاهید ، می توانید سعی کنید این تعامل را به طور خاص با یک دارو هدف قرار دهید.

پس از موفقیت در پروتئین ها ، محققان الگوریتم خود را در کلاس دیگری از مولکول های مهم بیولوژیکی ، RNA ها ، به کار بردند. آنها الگوریتم خود را در مجموعه ای از "معماهای RNA" از یک رقابت طولانی مدت در زمینه خود آزمایش کردند و در هر صورت ، این ابزار از سایر شرکت کنندگان پازل بهتر عمل کرد و این کار را بدون طراحی خاص برای ساختارهای RNA انجام داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 219
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران