پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 637073 تاریخ : 1402/03/30-10:16:40
,10029,
40 روز بدون فوتی از شروع کرونا در ایران/ تلخ ترین روز کرونایی

40 روز بدون فوتی از شروع کرونا در ایران/ تلخ ترین روز کرونایی

بیش از سه سال و 4 ماه است که با ویروس کرونا در کشور دست و پنجه نرم می کنیم، اما به نظر می رسد از روزهای مرگبار این بیماری دور شده ایم و حالا به تکرار روزهای بدون فوتی رسیده ایم.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از مهر، آخرین روزهای بهمن 98 بود که وزارت بهداشت به طور رسمی، از شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در کشور خبر داد و به دنبال آن، آمار مرگ و میر ناشی از ابتلاء به این ویروس ناشناخته، خودنمایی کرد.

هرگز روزهای تلخ و سیاه کرونا را فراموش نمی کنیم که آمار روزانه مرگ و میر به بالای 700 نفر هم رسید. به طوری که بر اساس آمار وزارت بهداشت، از ابتدای شروع پاندمی کرونا در کشور تا کنون، بیشترین تعداد فوتی با 709 نفر در تاریخ دوم شهریور 1400 بود.

در همین حال، با سرعت گرفتن برنامه کشوری واکسیناسیون که از نیمه دوم 1400 کلید خورد، توانستیم از تعداد موارد ابتلاء و فوتی ها کم کنیم؛ تا جایی که اولین روز بدون فوتی کرونا در کشور رقم خورد.

12 خرداد 1401، اولین روز بدون فوتی کرونا در کشور است که حاصل تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و برنامه واکسیناسیون کشوری بود.

از 12 خرداد 1401 تا 29 خرداد 1402، آمارهای رسمی وزارت بهداشت نشان می دهد که 40 روز بدون مرگ و میر کرونا در کشور داشته ایم که 36 روز آن مربوط به 1401 و 4 روز هم در سه ماهه اول سال 1402 بوده است.

به نظر می رسد که روزهای بدون فوتی کرونا در کشور، رو به افزایش است و شاید دیگر مرگ و میر ناشی از کرونا نداشته باشیم. اما، نباید از جانفشانی مدافعان سلامت بی اعتنا عبور کرد؛ کسانی که در سخت ترین روزهای کرونایی در کشور، دست از خدمت برنداشتند و جان خود را فدای سلامت مردم کردند.

پرستار، پزشک، رادیولوژیست، متخصص علوم آزمایشگاهی، داروساز، جراح و…، در این سه سال و 4 ماه که کرونا را تجربه کرده ایم، مراقب جان بیماران بوده اند.

شهدای سلامت همچون شهیدان دوران دفاع مقدس، در خط مقدم جنگ ایستادند؛ جنگ با ویروس ناشناخته ای که دنیا را به وحشت انداخته بود.

واقعیت این است که ویروس کرونا، آخرین ویروس ناشناخته ای نبوده که سراغ ما آمده است. از همین رو، باید آماده مقابله با بیماری های نوپدید و ناشناخته باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران