پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354758 تاریخ : 1397/05/30-12:03:46
,14,
گندم صنعت گردشگری صلح و کاه آن پول است

در نشست تخصصی مفهوم بوم گردی مطرح شد:

گندم صنعت گردشگری صلح و کاه آن پول است

رییس ایکوم ایران گندم صنعت گردشگری را صلح و کاه آن را شغل و پول دانست و تصریح کرد در صنعت گردشگری هدف درابتدا شناخت است که به صلح و جریان اقتصادی واقعی منجر می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، سید احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران این مطلب را در نشست تخصصی «مفهم بوم گردی »که امروز به همت مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه برگزار شد مطرح کرد .

او با اشاره به این نکته که صنعت بوم گردی ، مفهوم بوم گردی ، اقامتگاه های بوم گردی و ... دور نمای بسیار زیبایی است که افراد زیادی را وارد خود کرده و تعداد نیازمندان به آن نیز روز به روز در حال افزایش است تصریح کرد: ولی آنهایی که با عشق و علاقه از نخست به این حوزه وارد شده اند هم اکنون در تنگنا قرار گرفته اند و این امر نیازمند اصولی شدن امور مربوط به آن است .
محیط طباطبایی با بیان اینکه امروزه به صنعت گردشگری به عنوان یک عامل اقتصادی و شغل نگریسته می شود  و تعداد علاقمندان به این حوزه کم نیست اظهار داشت : در حالیکه آنچه به عنوان صنعت گردشگری بعد از جنگ جهانی دوم در جهان به وجود آمد به خاطر پول و شغل نبود بلکه به دلیل استمرار صلح و شناخت بود. 
او گفت : در  جنگ جهانی دوم، میلیون ها اروپایی کشته شدند و غربی ها بعد از جنگ های پی در پی به خصوص در قرن بیستم به فکر چاره افتادند و  یکی از روش هایی که فاتحان به عنوان کلید گشایششان یافتند صنعت گردشگری بود که بدون توجه به درآمد با حمایت دولت ها در اروپا راه اندازی شد به نحوی که بعد از گذشت چند سال با موفقیت این صنعت یورو واحد پول اروپا شد .
رییس ایکوم ایران گفت : در صنعت گردشگری هدف درابتدا شناخت است که به صلح و جریان اقتصادی واقعی منجر می شود.
به گفته او ، در سطوح پایین تر نیز منظور از گردشگری ، شناخت سرزمین یا همان بوم با مفهومی بالاتر از جغرافیای طبیعی است و شناخت بوم سرزمین شناخت ارزش ها است . 
وی با طرح این پرسش که سیستان و بلوچستان چگونه می تواند تصویر بدی را که از آن در اذهان عمومی شکل گرفته را تغییر دهد تصریح کرد :تنها میراث فرهنگی و بوم آن منطقه در قالب گردشگری با ارایه شناخت جدید می تواند این تصویر را تغییر دهدتا همه متوجه شوند که چه انسان های ارزشمند و با فرهنگی در آن خطه از ایران زندگی می کنند و این می تواند بستر خوبی را برای سرمایه گذاری ها فراهم کند .
محیط طباطبایی شیوه تجربه تاریخی زندگی را یکی از بهترین شیوه ها دانست و گفت :  درک این تجربه تاریخی باعث می شود که با بحران های امروز نظیر کم آبی ، خشکسالی و... مواجه نباشیم .
وی افزود : گردشگری به معنای شناخت بوم می تواند در یک بستر گلخانه ای در یک بخش بصورت طبیعی که می توان آن را بومگردی نامید فعالیت کند و اگر ما مزیت های فرهنگی و تاریخی را درک کنیم می تواند سرمایه ای برای ما باشد .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 475
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران