پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354648 تاریخ : 1397/05/28-17:16:47
,17,
گمرک ایران در کشف مخدرهای جدید در دنیا اول شد

گمرک ایران در کشف مخدرهای جدید در دنیا اول شد

سازمان جهانی گمرک در گزارشی اعلام کرد که گمرک ایران در شناسایی و کشف مخدرهای جدید در دنیا رتبه اول را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، سازمان جهانی گمرک به تازگی گزارشی را منتشر کرده که براساس آن گمرک ایران رتبه نخست کشف مخدرهای جدید را دارد. مخدرهای جدید با عنوان گل یا بذر شاهدانه شناخته می شود .


براساس این گزارش در یکسال گذشته گمرک ایران با 424 مورد کشف ماده مخدر گل یا بذر شاهدانه توانسته بالاتر از بنگلادش، قطر، امارات ، امریکا و چین قرار بگیرد.

بنا به گزارش سازمان جهانی گمرک، در یک سال گذشته 424 مورد بذر مخدر جدید تحت عنوان گل یا شاهدانه توسط گمرک ایران کشف شده است. پس از ایران بنگلادش 131 مورد و قطر 61 مورد کشفیات داشته اند.

ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در منطقه در معرض قاچاق انواع مواد مخدر قرار دارد که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک و استقرار و تجهیز گمرکات به سامانه جامع گمرکی و دستگاه های کنترلی ایکس ری و سگ های مواد یاب موفقیت های چشمگیری در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در عرصه بین المللی توسط گمرک ایران کسب شده و شاهد افزایش قابل توجه کشف انواع مواد مخدر توسط ماموران گمرک در سالهای اخیر بوده ایم به طوریکه ماموران گمرک در سال گذشته موفق به کشف و ضبط بیش از 153 تن انواع مواد مخدر شدند .

بنابراین گزارش ؛ پیش از این بر اساس گزارش دفتر اطلاعات سازمان جهانی گمرک (RILO) در سالهای 2016 و 2017 ، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق برای دو سال متوالی رتبه اول را در بین گمرکات کشورهای جهان کسب کرده بود .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران