پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310499 تاریخ : 1396/09/17-14:22:57
,17,12,
گزارش بازار منتهی به 16 آذر 1396

گزارش

گزارش بازار منتهی به 16 آذر 1396

بانک و صنعت، روز شنبه با توجه به افزایش قیمت‏های جهانی فلزات، گروه های فلزی و معدنی معاملاتی مثبت را شروع کردند و چندین نماد این گروه همانند فرآور، فسرب و فولای به صف خرید رسیدند اما درادامه بازار حجم عرضه ‏ها در این گروه شدت یافت که در نهایت باعث متعادل شدن و منفی شدن آن‏ها را در پی داشت.

از اخبار جذاب هفته گذشته خبر قرارداد رسمی برند «دکتلون» فرانسه و «مگاپارس» بود که برای اولین است یک برند بزرگ زنجیره‏ای به طور مستقیم وارد ایران شده است. «دکتلون» یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا در لوازم ورزشی و البسه محسوب می‏شود.

در گروه سرمایه‏گذاری نماد وبوعلی پس ازمدت‏ها که با عدم استقبال خریداران مواجه بود با انتشار گزارشی مناسب، با جهش قیمتی، صف خرید شد.

 

پرحاشیه ‏ترین گروه این هفته گروه IT بود. در روز سه‏ شنبه  (14 آذر) در همان ابتدای بازار، شاهد ادامه ریزش قیمتی و صف فروش نماد پرحاشیه مرقام بودیم. قیمت این سهم از600 تومان به 450 تومان رسیده است. البته سایر نمادهای این گروه با معاملاتی متعادل مواجه بودند. در نیمه دوم بازار شاهد بازگشایی نماد پرحاشیه های وب بودیم. این سهم با صف خرید حدود 300 میلیون سهمی و رشد محدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتو در آخر با صف خرید حدود 180 میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

با توجه به معاملات روز سه ‏شنبه، انتشار اخبار ضد و نقیض از سوی یمن و کشورهای عربی در خصوص تنش های منطقه و با توجه به نزدیک شدن به زمان تصمیم گیری کنگره آمریکا پیرامون توافقنامه برجام، انتظار می‏رود که احتیاط بیشتری از سمت سرمایه‏ گذاران در معاملات هفته ‏های آتی شاهد باشیم.

 

شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع 91092 واحدی قرار گرفت که نسبت به هفته قبل با کاهش 160 واحدی مواجه شد.

 

فرشاد شبانکاره، صدتحلیل


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 344
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران