پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309342 تاریخ : 1396/09/01-15:01:32
,5,
کمترین میزان قطعی برق در کلانشهر اهواز در اثر وزش باد شدید و گرد و خاک

کمترین میزان قطعی برق در کلانشهر اهواز در اثر وزش باد شدید و گرد و خاک

با انجام اقدامات پیشگیرانه، وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک، کمترین میزان قطعی برق روی شبکه برق کلانشهر اهواز در روز سه شنبه 30 آبان ماه 96 داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی توانیر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهوازگفت: امروز با بروز وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و غبار در اهواز، 18 مورد قطعی برق کوتاه مدت و پراکنده در برخی مناطق ناشی از برخورد شاخ و برگ درختان داشتیم که به عنوان نمونه خیابان پیشاهنگی نهضت آباد دو بارشاهد قطعی برق بود که بلافاصله گروهها وارد عمل شده و با هرس درخت متداخل باشبکه فشار متوسط در این خیابان شبکه بلافاصله عادی سازی شد.

حسن کریمی در گفتگو باخبرنگار این شرکت اظهارداشت: طبق اعلام قبلی ازسوی مدیریت بحران تمام گروههای عملیاتی و اتفاقاتی این شرکت درحالت آماده باش کامل جهت مقابله با هرگونه اشکال روی شبکه ناشی از بارش نخستین باران پاییزی بوده که به یکباره بعد شاهد وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک با غلظت بسیار بالا در کلانشهر اهوازشدیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: از بعد بحران سال گذشته همه مردم این تصور را داشتندکه پدیده گرد و خاک باعث قطعی برق می شود در صورتی که ریزگردها به تنهایی عامل اصلی نبوده، بلکه ترکیب این پدیده همراه با بارش خفیف باران و رطوبت روی تجهیزات زمینه اشکال را بوجود خواهد آورد.

کریمی همچنین افزود: بحران سال گذشته شبکه برق اهواز به علت ورود ریزگردهایی با غلظت 9991 میکروگرم بر متر مکعب و ترکیب همزمان آن با رطوبت و باران اندک بودکه تمام سطح تجهیزات و عایقی شبکه را در برگرفته وبا ایجاد اتصال کوتاه های فراوان روی شبکه فشار ضعیف، متوسط و فوق توزیع باعث خاموشی گسترده در این کلانشهر گردیداماخوشبختانه در روزسه شنبه 30آبان ماه سال جاری با وجود اینکه گرد و خاک 66 برابرحدمجاز و معادل 9991 میکروگرم بر متر مکعب اعلام شد ولی بخاطر عدم بارش همزمان شاهد کمترین میزان خاموشی و حادثه روی شبکه بودیم.

وی ادامه داد:باتوجه به اینکه پدیده بی سابقه سال گذشته باعث شد تا تجهیزات حالت عایقی خود را از دست بدهند که با برنامه ریزی صورت گرفته به منظورمقابله باچنین حوادثی تجهیزات جدید خریداری و به مرحله عملیاتی رسیده است که ازجمله آن نصب 18 هزارکت اوت فیوز با فاصله خزشی بالا و متناسب با شرایط اقلیمی پیش آمده است.

مدیرعامل برق اهوازهمچنین عنوان کرد: از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده تهیه و نصب 200 کلید گازی بود که تعداد 165 موردتاکنون نصب و همچنین 198 ست کلید جداساز و 2250 اسپیسر نیز تا کنون روی شبکه نصب شده که درکوتاه ترین زمان ممکن امکان انتقال بار شبکه و جدا کردن بخش آسیب دیده از بخش بدون مشکل را مهیا می کند.

وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات انجام شده روی شبکه برق به منظور تأمین برق مطمئن و پایدار برای شهروندان بوده گفت: تاکنون 483 مورد کابل معیوب و نیز دو هزار و 858 اتصال سست موجود روی شبکه فشار متوسط توسط ترموویژن شناسایی وهمچنین حدود دو هزار کیلومتر از خطوط فشار متوسط نیزمقره شویی شده است.

کریمی در بخش دیگری اظهار داشت: از دیگراقدامات پیشگیرانه و تأمین برق پایدار برای شهروندان، هرس 29 هزار و 500 درخت متداخل با شبکه بود که با همکاری سازمان فضای سبز شهرداری و هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان انجام شد.

وی در پایان گفت: در نظر داریم تا 90 هزار مقره جدید روی شبکه توزیع برق اهواز نصب کنیم که با توجه به تغییرشرایط اقلیمی منطقه تلاش می شود با بکارگیری مقره های سیلیکونی بافاصله خزش بالا احتمال قطع برق ناشی از اتصال کوتاه در اثر بروز آلاینده های جوی و محیطی را به حداقل برسانیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 408
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران