پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350854 تاریخ : 1397/03/28-10:00:44
,5,22,
کتاب «راهنمای ممیزی سیستم های مدیریت ایمنی فرآیند» منتشر شد

کتاب «راهنمای ممیزی سیستم های مدیریت ایمنی فرآیند» منتشر شد

کتاب «راهنمای ممیزی سیستم های مدیریت ایمنی فرآیند» با ترجمه دکتر سعید غلامی و فرخ اسدی پور منتشر و به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در مقدمه مترجمان این کتاب آمده است: با توجه به اینکه برخی حوادث بزرگ صنعتی جهان از نقص در سیستم‌های مدیریت ایمنی فرآیند ناشی شده، همواره دولت‌ها تلاش‌های بسیاری را در زمینه بررسی عوامل موثر در حوادث فرآیندی و اثرات آنها نموده‌انددر این رابطه استاندارد سیستم مدیریت ایمنی فرآیند برای مواد شیمیایی خطرناک تدوین و ارایه شده است. هدف از این استاندارد، جلوگیری از انتشار مواد شیمیایی خطرناک حاصل از فرآیند و همچنین کاهش پیامدهای ناشی از آن می‌باشد. سیستم های مدیریت ایمنی فرآیند مجموعه کاملی از سیاست ها، روش ها و فعالیت های طراحی شده برای اطمینان از اینکه موانع لازم برای جلوگیری از رخداد حادثه در مکان خود مستقر شده اند، و مورد استفاده و مؤثر هستند را شامل می شود.

 خطرات مربوط به فرایند ممکن است حوادثی مانند انتشار مواد خطرناک، آتش سوزی‌ها، انفجارات و یا ترکیبی از آنها را سبب شوند، این حوادث ممکن است تبعات فاجعه آمیزتری از جمله مجروح شدن و فوت افراد توام با خسارت قابل توجه به تاسیسات و محیط زیست را به دنبال داشته باشد. توجه مدیریت ایمنی فرآیند بر روی طراحی مهندسی واحد، ارزیابی ریسک، تحقق و بررسی حوادث، مدیریت تغییر، بازرسی، نگهداشت و تعمیر تجهیزات، کنترل موثر هشدار دهنده های فرآیند، روش های اجرایی عملیات و تعمیرات، آموزش کارکنان و فاکتورهای انسانی متمرکز شده است. به همین منظور ترجمه راهنمای ممیزی سیستم های مدیریت ایمنی فرآیند به عنوان منبع و مرجعی جهت آگاهی مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت.

این کتاب در 212 صفحه و مشتمل بر 12 فصل است و شامل اطلاعات مفیدی برای ممیزان با تجربه و افرادی است که یک برنامه ممیزی را مورد استفاده قرار می دهند. دکتر سعید غلامی رئیس و فرخ اسدی پور مشاور رئیس مجتمع آموزش فنون شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 362
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران