پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307488 تاریخ : 1396/08/06-15:24:15
,13,
چینی‌ها با آب شور برنج کشت می‌کنند/تامین نیاز 200میلیون نفر

به منظور افزایش توان تولید

چینی‌ها با آب شور برنج کشت می‌کنند/تامین نیاز 200میلیون نفر

محققان چینی به روشی دست پیدا کرده‌اند که در آب شور می‌توان با سه برابر ظرفیت بیش از آب شیرین، برنج کشت کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ دانشمندان چینی اعلام کردند: به روش پیشرفته‌ای در حوزه کشاورزی برای کشت برنج با قابلیت برداشت بالا در آب شور دست پیدا کرده‌اند.

در همین حال محققان «مرکز تحقیق و توسعه برنج کوینجادو» چین اعلام کردند: به وسیله این روش می‌توان بازدهی برداشت برنج را در هر هکتار در مقایسه با روش‌های مشابه تقریبا 3 برابر افزایش داده و به 4.5 تن رساند. نکته قابل توجه این است که محققان چینی می گویند این روش آماده تجاری‌سازی است.
 
به گفته یکی از مقامات چینی، کاشت برنج با استفاده از آب شور می‌تواند ظرفیت تولید برنج این کشور را در حدود 20 درصد افزایش و نیاز 200 میلیون نفر را تامین کند.
 
در حال حاضر نوع جدیدی از برنج هیبریدی در 200 مزارع استان ساحلی «کوینجادو» چین پروش داده می شود و روش آبیاری آن به این گونه است که نمک آب «دریای زرد» چین را رقیق و پس از آن، در کانال هایی برای آبیاری شالیزارها هدایت می‌کنند.
 
بر همین اساس روش جدید چینی‌ها، پرورش برنج در آب کاملا شور را امکان پذیر می کند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران