پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 326921 تاریخ : 1396/12/26-08:43:55
,17,
چطور افکار عمومی، شرکت ها را محاکمه می کند؟

100 شرکت معتبر دنیا را بشناسید

چطور افکار عمومی، شرکت ها را محاکمه می کند؟

38.5 درصد از کسانی که مورد بررسی قرار گرفته اند، اعلام کردند که به شرکت برای انجام کار درست اعتماد دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احتمالا صاحبان کسب و کار می خواهند بدانند معتبرترین شرکت ها در سال 2018، چه شرکت هایی هستند. فوربز 100 شرکت معتبر دنیا را معرفی کرده است. فوربز می نویسد اگر رهبران جهان چیزی آموخته باشند، این است که شهرت یک موضوع شکننده است. چرا که رویدادهای از ماجرای برگزیت، انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ظهور اخبار جعلی و همه و همه باعث شد که شرکت ها یاد بگیرند، شهرت، ماندنی نیست.

استفان هان گریفیتس، کارشناس ارشد موسسه  Reputation Institute (RI) می گوید: حباب شهرت، بالاخره می ترکد.

از سال 2006، این موسسه، رتبه بندی 100 شرکت معتبر دنیا را منتشر کرده است. رتبه بندی امسال اما کاهش 1.4 امتیازی را در اعتبار این 100 شرکت نشان داده است که اولین رکورد مهم پس از پایان رکود بزرگ دنیا بوده است.

به گفته هان گریفیتس، بحران اعتماد اتفاق افتاده است. طی یک سال گذشته مردم سوال می کردند که آیا واقعا می توانند به شرکت ها اعتماد کنند؟

برای پیدا کردن 100 شرکت معتبر دنیا، موسسه RI بیش از 230 هزار نفر را در 15 کشور از ژانویه تا فوریه 2018 مورد بررسی قرار داده است. شرکت هایی که بیش از 50 میلیارد دلار درآمد دارند و یا در چندین کشور حضور دارند و نام تجاری آنها برای حداقل 40 درصد از جمعیت عمومی شناخته شده، مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق این گزارش، تنها 38.5 درصد از کسانی که مورد بررسی قرار گرفته اند، اعلام کردند که به شرکت برای انجام کار درست اعتماد دارند. موضوعی که در رفتار آنها هم مشهود بود. در میان یافته ها همچنین مشخص شد که 8.1 امتیاز در تمایل به سرمایه گذاری –که احتمالا نشانه نوسانات بازار در آینده است- کاهش یافته است. همچنین قصد خرید (7.9 امتیاز) و تمایل به اشتغال (6.1 امتیاز) با کاهش رو به رو شده است.

با این حال شرکت هایی که موفق به ایجاد زندگی بهتر برای جهان شده اند، در بالاترین رده بندی قرار گرفته اند.

شرکت هایی مانند سامسونگ، توانسته اند موقعیت خود را بهبود بخشند و با کسب 44 امتیاز به رتبه 26 و امتیاز 73.3 برسند.

رفتار اخلاقی، عدالت، ارزش محصولات و شفافیت، مهمترین عوامیل تعیین کننده اعتبار شرکت ها هستند. بنابراین جای تعجب نیست که اپل سال بدی را گذرانده و 35 امتیاز هم از دست داده است. حوادث مربوط به رمز و درگیری رمزنگاری با اف بی آی، فرار از مالیات، فروش ناامیدانه آیفون 10 باعث شد که اپل به جایگاه 58 در 100 شرکت معتبر دنیا برسد. به این ترتیب به نظر می رسد اپل در دادگاه افکار عمومی مجازات شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران