پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376909 تاریخ : 1397/06/27-09:37:25
,10028,
پیام معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)

پیام معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)

مشاور عالی اجرایی و دستیار مدیرعامل و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در پیامی به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، این مصیبت بزرگ را به تمامی ملت ایران تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در پیام دکتر محمدرضا جعفریان آمده است:

حضرت رسول اکرم (ص): قسم به خدایى که به حقّ مرا پیامبر فرموده است، (مقام‏) حسین بن على در آسمان بالاتر از (مقام) او در زمین است و در طرف راست عرش الهى در باره او چنین نوشته شده است:  حسین چراغ هدایت و کشتى نجات است.

 قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان و یاران وفادارش در مقابل ظلم و ستم اموی، هنوز پس از قریب به 1400 سال، زنده و بالنده است. قیامی که بر اساس ناب ترین اصول فطری انسانی صورت پذیرفت، اصولی همچون عدالت طلبی، آزادیخواهی و استقرار حکومت حق. آن حضرت با کاروانی از همه نسلها و نژادها، از پیر و جوان، خرد و کلان، سیاه و سپید، عرب و غیرعرب، این حرکت را آغاز کرد و به انجام رساند، و این، بهترین نشانه مردمی بودن حرکت ایشان است. چرا که آزادی و عدالت، حق همه است و همه باید در طلب آن کوشا باشند. چارلز دیکنز، درباره حقانیت نهضت آن حضرت، و اینکه وی به دنبال جنگ و مطامع دنیوی نبوده است، چنین می گوید : اگر منظور حسین، جنگ در راه خواسته‌های دنیایی بود، من نمی‌فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می‌کند که او فقط به خاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داد. (درسی که حسین (ع) به انسانها آموخت، هاشمی نژاد، عبدالکریم، ص 440)
در ایام سوگواری آن اسوه آزادگی، خون جهانیان، سراسر به خروش در می آید. کمتر نقطه ای از این گیتی پهناور است که از کنار این حرکت، بی تفاوت بگذرد. نزدیکترین یکشنبه به عاشورای حسینی (ع) در کشورهای اروپایی و آمریکا به نام امام حسین(ع) نام گذاری شده و در آن، مسلمانان و حتی غیرمسمانان، یاد و خاطره رشادتها و فداکاریهای آن حضرت و یاران وفادارش را گرامی می دارند و این بسیار عجیب است که غیر مسلمانان نیز، برای آن حضرت اقامه عزا می‌نمایند.
 آری بزرگترین بعد، از ابعاد نهضت امام حسین (ع)، اجتماعی بودن آن است. نهضتی که در متن جامعه شکل گرفت و هیچگاه از مردم جدا نشد، و در 14 قرن گذشته، همواره این مردم بودند که نهضت سالار شهیدان (ع) را زنده نگهداشتند و رمز ماندگاری آن، در همین مردمی بودن است. امام حسین (ع) هرگز خود را از مردم جدا نکرد و باید از این لحاظ برای همه ما الگو باشد. اما بعد دیگر نهضت امام حسین (ع)، بعد آزادگی آن است، آن حضرت (ع)، هیچ وقت با ظالم بیعت نکرد و زیر بار ذلت بیعت با یزید زمان نرفت، و برای آزادی در امر انتخاب، شهادت خود و همه یارانش را به جان خرید.
ما در سازمان تامین اجتماعی افتخار این را داریم که هر خدمتی می نماییم، برای مردم است. اگر امام (ع) به دنبال آسایش و عدالت برای مردم بود، ما نیز افتخار می کنیم که سعی ما همواره  در جهت فراهم نمودن زندگی آبرومندانه برای مردم است و امیدواریم خداوند به برکت خون سیدالشهدا (ع) این توفیق را به ما عطا فرماید که همیشه خدمتگزار مردم باشیم و لحظه ای از مردم جدا نشویم.
در پایان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و آرزوی قبولی عزاداریهای تمام ارادتمندان سرور آزادگان جهان، از خداوند متعال خواستار توفیق درک روزافزون نهضت حسینی (ع) و خدمت بیشتر به مردم می باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران