به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترسیدتقی نوربخش در این پیام با اشاره به جامعه 42 میلیون نفری مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرده است: آشنایی با دیدگاهها، انتظارات، درخواستها و انتقادات مخاطبان و در مقابل اطلاعرسانی دقیق به آنان در مورد وظایف و مأموریتهای قانونی، ظرفیتها، توانمندیها و شیوههای بهرهمندی از خدمات و نیز چالشها و محدودیتها، نیازمند نظام و سازوکاری دقیق و هدفمند برای برقراری، حفظ و تعمیق ارتباطات با شرکای اجتماعی و نیز مجموعه حوزههای سیاستگذاری، تصمیمگیری و تصمیمسازی کشور است.
دکتر نوربخش در ادامه این پیام با اشاره به اینکه برای فائق آمدن بر چالشهای پیشرو، باید از ظرفیتهای موجود حوزه ارتباطات سازمان و ابزارهای مختلف ارتباطاتی، اطلاعرسانی و رسانهای در دسترس استفاده شود، آورده است: تعمیق شناخت و آگاهی عمومی بهویژه گروههای مرجع نسبت به وظایف و مأموریتهای قانونی سازمان و چالشها و محدویتهای پیشروی این حوزه، ماموریت خطیری است که متولی اصلی آن همکاران متخصص، سختکوش و پرتلاش حوزه روابطعمومی و ارتباطات سازمان هستند.
در پیام مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی بر بومی سازی و توجه به ویژگی های خاص این سازمان و جامعه تحت پوشش در برنامه های روابط عمومی تأکید شده و در ادامه آمده است: انتظار از همه فعالان حوزه ارتباطات سازمان این است که همسو با سیاستهای کلی فرهنگی، ارتباطی و اطلاعرسانی سازمان نسبت به بومیسازی این سیاستها متناسب با شرایط و نیازهای مخاطبان درسطوح ملی و استانی توجه کنند و در مسیر شفافسازی اطلاعات، تسهیل پاسخگویی به مراجعان به مراکز بیمهای و درمانی سازمان ، شناسایی موانع ارائه خدمات بهینه به شرکای اجتماعی و همراهی در رفع آنها و برقراری تعامل سازنده با گروههای مرجع نظیر تشکلهای کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی و نمایندگان مردم و نهایتا در تعامل با رسانهها، هوشمندانه، فعال و باانگیزه دوچندان عمل کنند.