پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 326920 تاریخ : 1396/12/26-10:23:15
,17,
وظیفه بخش خصوصی در عصر ابررقابت چیست؟/نباید برای واردات کالاهای خارجی وادادگی رخ دهد

زارع:

وظیفه بخش خصوصی در عصر ابررقابت چیست؟/نباید برای واردات کالاهای خارجی وادادگی رخ دهد

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس، بر لزوم قطع دست واسطه ها برای واردات کالاهای غیرضرور به کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رحیم زارع با اشاره به انتخاب اعضای هیئت رییسه کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس برای سال دوم، گفت: بنده که در سال اول نایب رییس کمیسیون بودم به عنوان سخنگوی کمیسیون در سال دوم انتخاب شدم، که امیدوارم کمیسیون در سال دوم نیز بتواند برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی گام های مهم تری بر دارد.

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  دستگاه ها، وزارتخانه ها و متولی صنعت باید از توانمندی های تولیدکنندگان داخلی آگاه باشند و از آن استفاده کنند، افزود: در عرصه اقتصاد مقاومتی هر سه قوه مکلفند با وحدت و همدلی در حوزه تامین و امنیت سرمایه گذاری، حداکثر تعامل جهت برقراری ثبات را داشته باشند.

باید جلوی فعالیت دلالان و واسطه ها به منظور دورزدن قانون حمایت از تولید گرفته شود

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بخش خصوصی کشور باید خود را تقویت کند، چراکه در عصر ابررقابت هستیم، ادامه داد: مدیریت واردات لازمه حمایت از تولید داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه باید جلوی فعالیت دلالان و واسطه ها به منظور دورزدن قانون حمایت از تولید و ساخت داخلی گرفته شود، یادآور شد: باید از فعالیت دلالان و واسطه ها که انواع کالا و تجهیزات را وارد کشور می کنند جلوگیری کرد، چراکه این اتفاق این درحالی رخ می دهد که ظرفیت و توان ساخت داخلی این اقلام در ایران وجود دارد.

نباید برای ورود کالاهای خارجی وادادگی رخ دهد

زارع افزود: نباید برای ورود کالاهای خارجی وادادگی رخ دهد و به جای واردات کالاهای نهایی باید تکنولوژی و سرمایه ها جذب بازارها و بخش های تولیدی کشور شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش مشکلات حوزه اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی برای مردم و رونق اقتصادی از جمله مزایای حمایت از تولیدات داخلی است، تصریح کرد: حمایت از تولید کننده داخلی موجب کاهش واردات کالا می‌ شود و هرچه واردات کالا کمتر شود خروج ارز کاهش یافته و سرمایه بیشتری وارد چرخه تولید ملی می‌ شود و این خود می‌ تواند در افزایش کیفیت و کمیت کالاهای تولیدی تاثیرگذار باشد.

 


منبع: خانه ملت



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 390
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران