پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265000 تاریخ : 1395/11/02-12:38:35
,5,
وضعیت منابع آب کشور مدیریت جدی بحران را می طلبد

وضعیت منابع آب کشور مدیریت جدی بحران را می طلبد

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: وضعیت منابع آب کشور در شرایط خاص و حساسی است و مدیریت جدی بحران را می طلبد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت سیف الله آقابیگی، در جریان بازدید از سد قشلاق سنندج افزود: شرایط آب کشور شرایط خاص و حساسی است و باتوجه به کاهش محسوس بارندگی و نزولات جوی و تغییر شرایط اقلیمی و همچنین افزایش مصرف منابع آب، نیاز است مدیریت بحران به صورت جدی در این عرصه اعمال شود. 

وی گفت: علاوه بر شرایط اقلیمی، کمبود منابع مالی و اعتباری نیز مانند سایر بخش ها متوجه بخش آب شده و شرایط را حادتر کرده است و چنین شرایطی در بخش آب تا به حال نداشته ایم، از این رو علاوه بر همدلی و همفکری، مدیران بخش آب باید به صورت جدی و مستمر پیش بینی و پیشگیری و مدیریت در عرصه بحران را مد نظر داشته باشند. 
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع اب ایران اظهار کرد: در بخش نظام نامه سیلاب در کردستان اقدامات خوبی صورت گرفته و باید اطلاع رسانی سریع به منظور انجام هماهنگی لازم فرا سازمانی به دستگاه های مرتبط در مدیریت بحران انجام گیرد تا مخاطرات سیلاب کمتر شود. 
وی افزود: با توجه به اینکه در بخش وقوع سیل در آسیا رتبه چهارم و در دنیا در جایگاه دهم قرار داریم می طلبد، سامانه های هشدار سیلاب در کشور نصب و اطلاع رسانی گسترده و لازم انجام شود تا خطرات و پیامدهای آن به حداقل ممکن برسد و در این راستا نظام نامه جامع سیلاب تدوین شده تا خسارت کمتری متوجه کشور شود. 
آقابیگی ادامه داد: باتوجه به حساسیت و اهمیت منابع آبی، لازم است در کلیه طرح های دردست بهره برداری و در دست اجرا، الزامات پدافند غیرعامل لحاظ شود. 
وی همچنین خواستار تشویق و جذب سرمایه گذاری بخش خصوص در طرح های سدسازی، آبرسانی به شهرها و شبکه های پایاب سدها شد. 
کردستان با مساحت 29 هزار کیلومتر مربع دارای حجم بارشی معادل 13/2 میلیارد متر مکعب در سال (3/1 درصد کل بارندگی کشور) و 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4/3 میلیارد مترمکعب (6/6 درصد روان آبهای کشور) بوده و دارای سه حوضه آبریز درجه یک کشور است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 518
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران