پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281929 تاریخ : 1396/05/01-16:04:08
,5,10033,
وزارت نفت گام‌های موثری برای ارتقا کیفیت سوخت برداشته است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

وزارت نفت گام‌های موثری برای ارتقا کیفیت سوخت برداشته است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وزارت نفت به نوبه خود در زمینه ارتقای کیفیت سوخت استاندارد، تلاش کرده است، البته باید به سمت تولید سوخت با استاندارد یورو 5 و به بالا حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (یکشنبه، یکم مردادماه) در مراسم رونمایی از طرح کلان ملی فناوری و نوآوری خانواده موتور ملی سه سیلندر، با بیان این‌که دولت یازدهم از ابتدای کار گام‌های خوبی در زمینه کاهش آلودگی هوا برداشته است، گفت: وزارت نفت به نوبه خود در زمینه ارتقای کیفیت سوخت استاندارد تلاش کرده و تاکنون گام‌های خوبی برداشته شده است که این تلاش‌ها باید تداوم یابد.

وی افزود: 6 میلیون 800 هزار خودرو و موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند که اگر از استاندارد کافی برخوردار نباشند سهم عمده‌ای در آلودگی هوا خواهند داشت.

ابتکار تصریح کرد: هر انسانی روزانه به 16 کیلوگرم هوا نیاز دارد که سلامت این هوا اهمیت زیادی دارد و اقدام‌هایی که انجام می‌شود همسو با کاهش آلودگی برای داشتن هوایی سالم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به طور مستمر از صنعت خودروسازی بازدید می‌کند و همین کار را برای تولید سوخت بنزین با هدف استاندارد بودن نیاز داریم تا کیفیت بنزین همگام با رشد صنعت خودرو اتفاق بیفتد و ما از وزارت نفت تولید سوخت با استاندارد یورو5 و به بالا را انتظار داریم.

وی در ادامه به توافق کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس اشاره کرد و گفت: در این توافق بحث انتشار گازهای گلخانه‌ای و سهم ما در این حرکت جهانی در بهینه سازی سوخت و حفاظت از ذخایر سوختی بسیار حایز اهمیت است.

ابتکار افزود: در سال‌های گذشته به علت یارانه‌ها و اینکه قیمت واقعی برای منابع نداشتیم حجم زیادی به هدر می‌رفت، اما امروزه برنامه‌ریزی‌ها و فناوری‌های جدید سبب کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران