پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281268 تاریخ : 1396/04/17-13:50:26
,13,
واردات زعفران صحت ندارد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی

واردات زعفران صحت ندارد

سید رضا نورانی : خبر آزادسازی واردات زعفران و پودر زعفران صحت ندارد، چون 95 درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید رضا نورانی  رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه افغانستان و اسپانیا فقط 5 درصد زعفران را در اختیار دارند و امکان واردات زعفران اصلا وجود ندارد، افزود: متاسفانه مهمترین مشکلی که در محصول زعفران وجود دارد قاچاق پیاز این محصولات راهبردی به دیگر کشورهاست.

 نورانی گفت: عده ای برای به جیب زدن سود سرشار پیاز گیاه زعفران را که از گیاهان ملی و منحصر به ایران است به دیگر کشورها قاچاق می کنند و ادامه این روند می تواند در آینده انحصار بازار این محصول را از دست ایران خارج کند.
 رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی افزود: در سال های گذشته شاهد بودیم که چگونه نهال های پسته را از ایران به کشورهای دیگر از جمله آمریکا قاچاق کردند و به این ترتیب شاهد حضور رقبا در بازار این محصول ملی بودیم.
 
وی تاکید کرد: هفته گذشته در جلسه اتاق بازرگانی اعضای کمیسیون کشاورزی این مسئله را مطرح و بررسی کردند و نتیجه جلسه در اختیار مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت تا برای مقابله با چنین روندی برنامه ریزی کنند.
 
وی گفت: ادامه روند قاچاق پیاز زعفران مخاطرات زیادی برای چرخه گستره اشتغال در تولید ، توزیع و صادرات این محصول ایجاد خواهد کرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 340
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران