پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309612 تاریخ : 1396/09/05-15:14:57
,15,
هوش تجاری باید جایگزین روند کار سنتی اداری گردد

هوش تجاری باید جایگزین روند کار سنتی اداری گردد

محمدمراد بیات مدیرعامل مرکز فابا: فرایند هم افزایی و هم اندیشی در ایران اندک به چشم میخورد و رویکرد بهتا یکپارچه سازی بسترهای اجتماعی و فرهنگی هوش تجاری است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، همزمان با برگزاری اولین کنفرانس ملی کاربردی سازی هوش تجاری که 2 آذر در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، دکتر محمدمرات بیات مدیرعامل مرکز فابا و دبیرکل رویداد  ITE به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی و حامی در این کنفرانس حاضر شد.

بیات با اشاره به وضعیت هوش تجاری در ایران گفت: در ایران بذرهای مناسب و مساعدی وجود دارد ولی متاسفانه ثمرات اندکی از آنها برچشم میخورد. به طبع در ایران دانش و دانشمندان فراونی وجود دارند اما سازمان‌ها و اداره‌ها، علمی اداره نمی گردند در عین حال هوش تجاری باید جایگزین روند کار سنتی اداری گردد.

مدیرعامل فابا این میزان دانش را به سیلوهایی غنی شده تشبیه و عنوان کرد که چرا سازمان‌های اداری ما از این دانش بهره نمی‌برند.

 

محمدمرات بیات

 

وی تصریح کرد: در جامعه ما بسترهای اجتماعی و فرهنگی، تولد و ثمردهی یک بذر، معمولا نادیده گرفته شده است. در قرن 21 که قرن فن‌آوری‌های نوین است؛ ما باید بسترهای اجتماعی و فرهنگی خودمان را نیز با هم به اشتراک بگذاریم.

بیات ادامه داد: هدف بهتا نیز همین موضوع را دنبال میکند که بتواند بسترهای اجتماعی و فرهنگی را به اشتراک بگذارد. از اینرو در ایران فرایند هم افزایی و هم اندیشی بسیار اندک دیده میشود. 

دبیر رویداد ITE عنوان کرد: بهتا و کانون‌های مشابه که بدنبال دغدغه کاربردی سازی هوش تجاری هستند، باید بتوانند در کنار هم، اینگونه فرایندهای هم اندیشی را طی نموده و به همگرایی برسند که منظور از همگرایی، همگرایی اورگانیک می باشد و منظور کلی این همگرایی وفاق اجتماعی است.

دکتر بیات در پایان افزود: از آنجایی که درنظر داریم از زمان برگزاری اولین دوره کنفرانس کاربردی سازی هوش تجاری با گذشت زمان تا سال و دوره آینده این هم افزایی به فراموشی سپرده نشود و شاهد استفاده و پیاده‌سازی این مفاهیم در سازمان‌ها و اداره ها باشیم؛ مرکز فابا نیز در کنار این همکاری قرار گرفته است که مرکزی به نام بهتا (باشگاه هوش تجارب) تاسیس گردد تا بصورت دوره‌ای در کنار هم جمع شده و در مورد موضوعات مطروحه و آخرین دستاوردهای روز دنیا در این چارچوب، کتب و مقالات مرتبط را بررسی و صاحبان صنعت را فراخوان کنیم تا از قلب تمام این رخدادها به آن هم افزایی ملی دست پیدا کنیم.

در پایان خاطر نشان می‌شود از جناب آقای دکتر بیات به عنوان حامی تقدیر و تشکر به عمل آمد و به رسم یاد بود به ایشان تندیس هوش تجاری ایران (بهتا) و لوح تقدیر اهداء گردید.

محمدمرات بیات



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 491
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران