پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249699 تاریخ : 1395/09/03-12:42:49
,15,23,
نگاهی به عملکرد وزارت ارتباطات در هفته دولت

نگاهی به عملکرد وزارت ارتباطات در هفته دولت

پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت: هفته دولت برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سفرهای وزیر ارتباطات آغاز شد؛ دکتر واعظی در اولین سفر خود به اردبیل رفت و در جمع مردم شهرستان نمین و نخبگان و دانشگاهیان استان بر روان شدن و افزایش سطح روابط تجاری بین ایران و کشورهای آذربایجان و روسیه تاکید کرد و گفت: وجود مرز مشترک بین اردبیل و کشور آذربایجان موجب شد تا برای فعالیت بخش خصوصی طرفین، این استان در اولویت باشد.

 

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزیر ارتباطات در روز بعد به استان فارس رفت و در آنجا با نماینده ولی فقیه استان دیدار کرد، وی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وزارت ارتباطات در استان فارس بیان کرد: در سه سال گذشته با توجه به شرایط داخلی و خارجی که از گذشته وجود داشت، سخت سپری شد اما امروز بعد از برجام شرایط متفاوتی شکل گرفته که موجب رشد 4/4 درصدی در اقتصاد شده است.

همچنین در این سفر تعداد 2057 پروژه مخابراتی در استان فارس با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید. وی در جمع نخبگان و فعالان پارک علم و فناوری شیراز حضور یافت و پس از آن به شهرستانهای جهرم و لارستان سفر کرد و ضمن بررسی مشکلات شهرستانهای مذکور، با اشاره به اینکه سیاست دولت نگاه ویژه توسعه ای است بیان کرد: اولویت ما مناطق دور افتاده و کم برخوردار از امکانات است و امیدواریم با گسترش فعالیتهای زیرساختی به اهداف خود در این حوزه دست یابیم.

در ادامه روزهای منتصب به هفته دولت سرانجام پس از چند هفته اجرای آزمایشی و دقیقا یک سال پس از آغاز پروژه ترابردپذیری (طرح جابه جایی اپراتور با حفظ سیم‌کارت) این پروژه کار خود را به‌طور رسمی آغاز کرد و تا به امروز در قالب این طرح از میان بیش از 6000 درخواست ترابرد شماره حدود 1397 مورد با موفقیت انجام شده است البته با توجه به این‌که برای اجرای این طرح اپراتورها مجاز به تبلیغات نیستند جای رشد برای این درصد پس از در نظر گرفتن امکان تبلیغ برای اپراتورها وجود دارد.

در ادامه گزارش، دکتر واعظی با سومین سفر خود به مناسبت هفته دولت، به استان مرکزی رفت و در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در این 3 سال گسترش بسیار زیادی پیدا کرد، شبکه انتقال کشور نیز از ابتدای این دولت تاکنون نزدیک به 3 برابر شده است. وی افزود: شبکه پهن باند کشور بیش از 6 برابر شده و زمینه ای فراهم شده است تا فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت افتتاح شود.

وزیر در این سفر یک روزه با حضور در شورای اداری استان گقت: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان اقتصادی و مولد است برای توسعه زیرساختهای ارتباطات و فناوری اطلاعات آن برنامه‌های خاصی داریم. وی گفت: 1081 روستا در استان دارای تلفن و 257 روستا به شبکه اینترنت متصل شده اند. وی همچنین از اتصال 323 روستا به شبکه اینترنت تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: 21 شهر استان مرکزی به نسل سوم تلفن همراه و 2 شهر به نسل چهارم دسترسی دارند.

در ادامه نیز همزمان با فرارسیدن هفته دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمین سفر خود به استان اصفهان رفت و طرحها و پروژه‌های ارتباطی و مخابراتی این استان را با اعتباری بالغ بر 302 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار داد. وی با بیان این موضوع که اقدامات وسیعی در جهت افزایش زیرساختهای ارتباطی استان در نظر گرفته شد، گفت: امروز پهنای باند مورد نیاز استان اصفهان 12 برابر شده و شبکه انتقال 513 برابر شد.

وی در این سفر به شهرستان های اردستان و کاشان نیز رفت، دکتر واعظی در جلسه شورای اداری اردستان گفت: سیاست دولت، خدمات رسانی به مردم است و شعار دولت این است که ایران، تنها تهران نیست بلکه امکانات باید در تمام نقاط کشور توزیع شود.

وزیر ارتباطات در سفر بعدی خود، به منظور دیدار با مراجع عظام و افتتاح طرحها و پروژه‌های ارتباطی و مخابراتی به استان قم رفت و پس از زیارت حرم حضرت معصومه(ع) به دیدار مراجع عالی قدر عظام آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله اردبیلی و آیت الله اعرافی رفت.

دکتر واعظی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وزارت ارتباطات و دولت یازدهم در مورد وضعیت نظارت بر فضای مجازی گفت: فضای مجازی هم دارای  فرصت و هم دارای تهدید است که باید با آنها به بهترین نحو روبرو شد

وی در خصوص اقدامات مناسب برای نظارت بر فضای مجازی گفت: در سه سال گذشته در راه صیانت همه جانبه در فضای مجازی سرمایه گذاری شده است.

واعظی موضوع فیلترینگ هوشمند را یکی از راههای نظارت بر این فضا توصیف کرد و افزود: بهترین راه کاهش تهدیدهای فضای مجازی فیلترینگ هوشمند است.

همچنین در ادامه این سفر، دکتر واعظی با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی نیز دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر واعظی با اشاره به عملکرد دولت در سه سال گذشته گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت در این سالها فعالیت برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم بود که تلاش شد تا ضمن توجه به هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری در راستای منافع کشور و مردم حرکت کنیم.

پس از آن دکتر واعظی با حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و امام جمعه قم دیدار کرد و در این دیدار در خصوص مسایل مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و از جمله ایجاد شبکه ملی اطلاعات گفتگو نمود. در دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه دولت طی سه سال اخیر به دنبال اجرای تعهدات خود بوده است، اظهار کرد: گروه‌های تکفیری در نزدیکی مرز نظام اسلامی امنیت منطقه را تهدید کرده اما به برکت همدلی و هم‌افزایی میان مسؤولان و تدبیر رهبر انقلاب اسلامی امنیت نظام اسلامی به شیوه مطلوب در جامعه احساس می‌شود.

دکتر واعظی در ادامه این دور از سفرهای خود به خراسان شمالی رفت و از شهرهای بجنورد، قوچان، شیروان و فاروج بازدید نمودند. وی در این سفر با حضور در شورای اداری خراسان شمالی که با حضور استاندار در بجنورد برگزار شد از اتصال 744 روستای استان به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: 149 کیلومتر فیبر نوری در این استان احداث شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع اعضای شورای اداری شهرستان قوچان نیز اظهار کرد: در 5 ماه نخست امسال تراز تجاری کشور مثبت شده بطوریکه حدود سه تا سه و نیم میلیارد دلار تراز مثبت داشتیم که در گذشته این تراز همیشه منفی بوده است بطوریکه سال گذشته این تراز 1.5 میلیارد دلار منفی بوده است.

وزیر ارتباطات و هیات همراه در آخرین سفر خود به مناسبت هفته دولت به استان مازندران رفت و در آنجا از کاهش قیمت اینترنت و تحول در تولید محتوای داخلی خبر داد. وی که به شهرهای ساری، بابل و قائم شهر سفر کرد به اتفاق استاندار مازندران چندین طرح عمرانی این استان را مورد بهره برداری قرار داد.

واعظی با ارایه گزارشی در زمینه دستاوردهای دولت در سیاست خارجی، امنیت، سلامت، کشاورزی و عملکرد اقتصادی و صنعتی و تجاری گفت: مجموع این عوامل زمینه ساز کنترل تورم، رشد کشاورزی کشور به مثبت چهار، مثبت شدن تراز تجاری در کشور، خرید بیش از 11 تن از گندم کشاورزان داخل کشور و تامین ذخیره 700 روز گندم کشور، افزایش 21 درصدی و کاهش 7 درصدی واردات به کشور و در مجموع رسیدن به رشد مثبت 4/4 درصدی اقتصادی در اقتصاد کشور شد که دستاورد بزرگی خواهد بود.

با حضور وزیر ارتباطات، درگاه پنجره واحد خدمات الکترونیک در مازندران افتتاح شد وی همچنین در استان مازندران از رونمایی فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در روز یکشنبه 7 شهریور ماه خبر داد.

وی در پایان از تشکیل یک کمیته ویژه متشکل از معاونین وزارت و استانداری مازندران خبر داد و گفت: این کمیته با هدایت دکتر براری زمینه سازی لازم برای ایجاد و بستر اشتغال در استان به کمک ظرفیتهای موجود در ارتباطات و فناوری اطلاعات را فراهم می‌نماید.

اما مهم ترین گام در هفته دولت که از نظر معاون اول رئیس جمهور هم مطرح شد، افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات بود، که سرانجام در روزهای نهایی هفته دولت به دست دکتر جهانگیری و در حضور مسئولین بلندمرتبه ارتباطات کشور این افتتاح انجام شد.

در نهایت این اقدامات و گزارش عملکرد سه ساله وزارت ارتباطات در دولت تدبیر و امید منجر شد تا در جشنواره شهید رجایی که مناسبت هفته دولت برگزار می شود دکتر روحانی از این وزارت به عنوان رتبه برتر در بین دستگاه های اجرایی تقدی و تشکر به عمل آورد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران