پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352856 تاریخ : 1397/05/01-17:12:58
,12,8,
نوسان گیری راهی برای موفقیت نیست!

گزارش

نوسان گیری راهی برای موفقیت نیست!

نوسان گیری در بازار بورس یکی از راه های بهره برداری از این بازار است. در نوسان گیری خرید و فروش سهم با هدف کسب سودهای خرد 3 تا 10 درصدی در بازه زمانی یک تا سه‌روزه انجام می شود.

به گزارش بانک و صنعت، برای سرمایه گذاری در بورس ابتدا باید راه های سرمایه گذاری در آن را به خوبی بشناسیم.

نوسان گیری در بازار بورس یکی از راه های بهره برداری از این بازار است. در نوسان گیری خرید و فروش سهم با هدف کسب سودهای خرد 3 تا 10 درصدی در بازه زمانی یک تا سه‌روزه انجام می شود.

برخی از معامله‌گران خرید سهم در ابتدای روز کار و فروش آن در انتهای روز کاری (احتمالاً با سود خالص 2 تا 3 درصد) را نیز نوسان گیری در بورس می‌گویند.

اغلب طرفداران نوسان گیری بیشتر بازنشستگان، زنان خانه‌دار، استادان، دانش آموزان، صاحبان کسب‌ و کار کوچک، پزشکان و غیره هستند و جذابیت آن به این دلیل است که مخاطبانش می‌توانند در مدت زمان کوتاه سود به دست آورند.

دلایلی وجود دارد که نوسان گیری در بورس را پر خطر می‌کند. در ادامه به بررسی پنج دلیل عمده که نوسان گیری در بورس را پرخطر می‌کند خواهیم پرداخت.

 

حرص و ترس
معمولاً با خود فکر می‌کنیم که اگر کمی بیشتر در موقعیتمان بمانیم، قیمت‌ها بهبود خواهند یافت. درحالی‌که این طرز فکر یکی از رایج‌ترین اشتباهات نوسانگیری در بورس است.

اشتباه بزرگ تر این است که سهام اضافی را با قیمت پایین خریداری کنند تا قیمت خرید را به میانگین برسانند. این ترفند اغلب استراتژی خوبی برای سرمایه‌گذاری در درازمدت است.

معامله گران نباید هنگامی‌که معامله اشتباه پیش می‌رود در فروش دچار تردید شوند، زمانی هم که سهام به هدفشان می‌رسند نیز باید سودشان را بفروشند.

 

تمرکز برای نوسانگیری در بورس
نوسان گیری در بورس نیازمند تعهد زمانی است، از شروع زمان معاملات (ساعت9) تا پایان روز باید به‌اندازه کافی متمرکز شد تا دقیقه ‌به ‌دقیقه آن چه را که در بازار اتفاق می‌افتد را نظارت کنید. فقدان تمرکز، اغلب باعث ایجاد چالش در تصمیم‌گیری‌های به‌موقع و به اجرا درآوردن معامله می‌شود.

 

استرس
بازارها در کوتاه‌ مدت قابل پیش‌بینی نیستند. نوسان گیری در بورس به نوعی روزمرگی احساسی است و می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. در حالت استرس ممکن است رفتاری غیرمنطقی داشته باشید. توانایی در این وضعیت ذهنی برای دنبال کردن برنامه‌های معاملاتی‌کاهش خواهد یافت.

 

فروشندگان رانت اطلاعاتی، برای خودشان کار می‌کنند!
تهدید دیگر در راستای تبدیل‌شدن به یک نوسان‌گیر موفق، جامعه فروشندگان اطلاعات محرمانه است و بیشتر معامله‌گرهای ناامید طعمه راهنمایی‌های اثبات نشده و اشتباه این افراد می‌شوند. این راهنمایان از شرکت‌های کوچک اختصاصی با یکی دو کارمند و بدون هیچ گروه تحقیقاتی تحلیلی واقعی و دفتر پشتیبانی هستند.

 

اهرم کارگزار یک شمشیر دو لبه
بیشتر معامله گران مبتدی با سرمایه‌ای بسیار کم شروع کرده و برای سودآوری سریع در یک دوره خیلی کوتاه، از اهرم خاصی استفاده می‌کنند. نوسان گیری در بورس برای اکثر سرمایه‌گذاران کار نمی‌کند زیرا قیمت‌های سهام بستگی به بسیاری از اصول پیچیده و عوامل اقتصاد کلان همراه با نمودارهای تکنیکی دارد. نوسان گیری در بورس صرفاً بر اساس نمودارهای فنی است. 

بیشتر سرمایه‌گذاران موفق جهانی، مانند وارن بافت و راکش جونجونوال، معامله‌گر نوسان گیر نیستند، بلکه سرمایه‌گذارانی بلندمدت هستند و زمانی که ارزش سهام شرکتی را دریافتند، سهم را گاهی تا چند سال در پرتفوهای خود نگه می‌دارند تا سودی چند برابر به دست آورند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 465
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران