پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280722 تاریخ : 1396/03/29-17:21:22
,17,
نشست راه اندازی دالان حمل و نقل جنوب –غرب با حضور ایران برگزار شد

نشست راه اندازی دالان حمل و نقل جنوب –غرب با حضور ایران برگزار شد

نشست چند جانبه مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان، اوکراین و لهستان برای راه اندازی دالان حمل و نقل جنوب – غرب روز دوشنبه در باکو برگزار شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،سعید محمدزاده، جاوید قربان اف، ماموکا واختادزه، بالچون وویتسخ و کشیشتوف مامینسکی به ترتیب روسای راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان، اوکراین و لهستان و هیات همراه آنها در این نشست یک روزه راه کارهای هماهنگی فعالیت و همکاری برای راه اندازی این دالان حمل و نقل جهت انتقال بخشی از محموله ها را از هند و از طریق خلیج فارس، ایران، جمهوری آذربایجان، گرحستان، اوکراین و لهستان به اروپا بررسی کردند . 

جاوید قربان اف رییس راه آهن جمهوری آذربایجان طی سخنانی در مراسم آغاز این نشست، دالان جنوب – غرب را یک مسیر مناسب تر و باصرفه تر از نظر اقتصادی برای حمل ونقل محموله ها از هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا و از طریق خلیج فارس و خاک کشورهای حاضر به اروپا و بالعکس عنوان کرد .
وی با تاکید بر این که از هند سالانه 72 میلیون تن محموله به اروپا و بالعکس 25 میلیون تن کالا جا به جا می شود، افزود: در حال حاضر کالاها از هند به اروپا به مدت 40 روز حمل و نقل می شود و با راه اندازی دالان جنوب - غرب مدت انتقال کالاها در آن مسیر حداکثر 15 روز خواهد بود و نیز این مسیر از لحاظ قیمت حمل و نقل محموله ها مناسب تر و باصرفه تر می باشد . 
به گفته قربان اف، راه اندازی دالان حمل و نقل جنوب – غرب فقط با تلاش های مشترک و همکاری کشورهای حاضر این نشست می تواند موثر شود .
سعید محمدزاده مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی ضمن ابراز امیدواری بر این که نشست پنج جانبه به راه اندازی دالان جنوب –غرب تحرک بخشیده و موجب گسترش همکاری میان کشورهای حاضر در حوزه حمل و نقل ترانزیتی شود، اجرای طرح راه اندازی دالان جنوب –غرب را از طریق فعالیت به صورت یک سازمان یکپارچه اقتصادی کشورهای حاضر امکان پذیر دانست . 
وی با اشاره به همکاری های موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه حمل و نقل و اتصال خطوط ریلی دو کشور و آغاز ساخت خط ریلی آستارا – آستارا در سال گذشته میلادی گفت: امیدوار هستیم کارهای در این زمینه در سال جاری به پایان برسد . 
محمدزاده افزود: اجرای طرح های ریلی مهم میان ایران و جمهوری آذربایجان سبب شده است که امروز ما در این نشست حضور داشته و راه اندازی دالان حمل و نقل جنوب – غرب را بررسی کنیم . 
مدیر عامل راه آهن ایران با اشاره به مبادلات تجاری بسیار بزرگ میان آسیای جنوب شرقی و کشورهای اروپایی گفت: جای تاسف دارد که محموله ها در میان این کشورها از مسیر طولانی تر و به قیمت بالاتر حمل و نقل می شود در حالی که ما یک دالان بسیار ارزشمند داریم و می توانیم در این دالان مشارکت فعال داشته و حمل و نقل کالاها به این دالان جذب کنیم . 
سعید محمدزاده نیز راه اندازی این دالان حمل و نقل را منوط به همکاری و فعالیت یکپارچه کشورهای حاضر در این طرح دانست .
وی در این زمینه بر ضرورت دیدار مرتب نمایندگان راه آهن پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان ، گرجستان، اوکراین و لهستان با هدف هماهنگی فعالیت و رفع هرگونه موانع موجود در زمینه راه اندازی این دالان حمل و نقل تاکید کرد . 
در پایان این نشست پروتکل پنج جانبه مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان، اوکراین و لهستان برای راه اندازی دالان حمل و نقل جنوب – غرب به امضا رسید . 
همچنین توافق شد یک کمیته هماهنگی متشکل از نمایندگان نهادهای راه آهن پنج کشور با حدف بررسی هر گونه مسایل مربوط به این دالان و رفع هر گونه موانع در این زمینه تاسیس شود . 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 346
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران