پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 211962 تاریخ : 1395/04/22-13:34:09
,14,16,22,
نخستین هتل کپری ایران، آبان ماه پذیرای عکاسان سراسر کشور

نخستین هتل کپری ایران، آبان ماه پذیرای عکاسان سراسر کشور

هتل پارسیان قلعه گنج به عنوان اولین هتل کپری دنیا، آبان ماه امسال میزبان همایش بزرگ عکاسان کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، مدیر عامل هتل پارسیان قلعه گنج از برگزاری اولین همایش مردم شناسی و باستان شناسی کشور در این منطقه خبر داد و گفت: این همایش با هدف شناساندن منطقه و آشنایی با فرهنگ بومی منطقه و مردم، با هماهنگی معاونت امور فرهنگی بنیاد مستضعفان طی سال جاری برگزار خواهد شد و هتل پارسیان قلعه گنج پذیرای دانشجویان و اساتید این رشته از سراسر کشور خواهد بود.
محمدجواد جهانپور افزود: منطقه قدیمی قلعه گنج به دلیل شرایط اقلیمی خشک و به لحاظ قرار گرفتن در منطقه ای کویری و بیابانی بین سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان دارای قدمت تاریخی بوده و بهترین منطقه جهت پرداختن به امور باستان شناسی و مردم شناسی است.

وی نیاز این منطقه به یک میهمانسرای بزرگ و هتل را از ضروریات دانست و اظهار کرد: از آنجا که قرار است این شهرستان به عنوان منطقه نمونه اقتصاد مقاومتی مطرح شود نیاز به یک اقامتگاه یا هتلی بین‌المللی نیاز دارد تا بتواند از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی به هنگام سفر پذیرایی کند. بر این اساس جهت آشنایی میهمانان و مسافران با معماری و شرایط اقلیمی منطقه، سازه ای ترکیبی از سنتی، بومی و مدرن برای احداث این هتل مطابق با استانداردهای روز هتل داری انتخاب و تجهیز شد به نحوی که بتواند خواسته‌ها و نیازهای مشتریان و مراجعه‌کنندگان از ایران و اقصا نقاط جهان را برآورده کرده و معرف الگویی از این شهر تاریخی باشد.


به گفته وی سازه این هتل به دلیل سبک سازی، بیشتر از چوب و برگ درختان خرما و داز (نمونه ای وحشی از درخت خرما) الهام گرفته از ساخت و سازهای بومی به شکل کپر احداث شده و ضد زلزله است.
 

 جهانپور در ادامه افزود: هتل پارسیان قلعه گنج در مساحت یک هکتار و با 30 واحد اقامتی 2 تخت خوابی(قابل افزایش تا 3 تخت خواب)، یک لابی، سالن کنفرانس، رستوران های رو باز و سربسته، آشپزخانه، واحدهای اداری، قسمت پذیرش و محل فروش صنایع دستی محلی و لاندری بوده و آماده پذیرایی ازمیهمانان داخلی وگردشگران خارجی می باشد.


مدیرعامل هتل پارسیان قلعه گنج ظرفیت اشغال این هتل از ابتدای سال (زمان افتتاح) تاکنون را به طور متوسط 50 درصد اعلام کرد و افزود: این هتل دارای 60 تخت خواب بوده و روزانه 60 نفر را پذیرش می کند این در حالی است که در زمان تراکم کار و افزایش مسافر هر اتاق قابلیت اقامت 3 نفر در روز را خواهد داشت.
 

وی همچنین به تعداد گردشگران خارجی که در این هتل اقامت کرده اند اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد 5نفر از گردشگران اروپایی (3 نفر هلندی و 2 نفر آلمانی) در این هتل اقامت داشته اند. این در حالی است که هم اکنون با بیش از 150 آژانس مسافرتی در سراسر کشور جهت پذیرش مسافر قرار داد منعقد کرده ایم که امید می رود با خنک شدن هوا از نیمه دوم سال، تعداد گردشگران داخلی وخارجی افزوده شود.

جهانپور، آشنایی مسافران و گردشگران با آثار تاریخی و باستانی و زندگی بومی مردم منطقه، بازدید گردشگران از جنگل‌ها‌ی سرسبز منطقه"مارز " ، برگزاری تورهای شتر سواری در کویر، ماشین سواری در شن و تورهای شبانه و تابستانی، اجرای سنت های محلی و بازدید از نقاط دیدنی منطقه قلعه گنج را از برنامه های در دست اجرای این مجموعه اقامتی اعلام کرد که در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.

مدیر عامل هتل پارسیان قلعه گنج همچنین به اجرای پروژه شهربازی سرپوشیده در این مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: اجرای پروژه شهربازی سرپوشیده، در زمینی به وسعت یک هکتار شامل تجهیزات ورزشی، تفریحی و رفاهی در روبروی هتل جهت رفاه و تفریح مراجعه کنندگان و مردم منطقه در نظر گرفته شده است که پس از تصویب شورای شهر عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد. طرح مطالعاتی این پروژه انجام شده و در حال حاضر منتظر تصویب آن از سوی شورای شهر هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران