وی با اشاره به قوانین، مصوبات و بخشنامههای بالادستی جدید مرتبط با دفاتر پیشخوان، تغییر مسوولیت و ترکیب اعضای کارگروه استانی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و جابجایی دبیرخانه از استانداری به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را یادآور شد و به مرور وظایف و فعالیت های کارگروه پرداخت.
بر اساس این گزارش، چالش توسعه کمی دفاتر با توجه به توسعه دولت الکترونیکی و الزام دستگاهها به راهاندازی میز خدمت الکترونیکی، نگرانی از کند شدن فرآیند الکترونیکی کردن خدمات واگذارشده به دفاتر پیشخوان، نگرانی از اقتصاد دفاتر همزمان با توسعه دولت الکترونیک و دولت همراه، توجه به اقتصاد دفاتر موجود در توسعه دفاتر پیشخوان جدید، وجود دفاتر ICT روستایی و الزامات توسعه آنها براساس برنامه ششم توسعه، و ... از مواردی بود که در این نشست از سوی حاضران بیان شد.
استعلام شاخصهای آمایش مورد تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام نظر درباره فرم جمعآوری اطلاعات شهرستانها از سوی اعضای کارگروه، استفاده از ظرفیت و همکاری ادارات پست شهرستانی در انجام امور اجرایی دفاتر پیشخوان، پیگیری برای تعیین وضعیت و ساماندهی دفاتر مشابه نظیر کارگزاریها و ... در استان و نیز پیگیری برونسپاری خدمات در سطح ملی و استانی از مهمترین مصوبات این نشست بودند.