پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266085 تاریخ : 1395/11/16-12:48:37
,10029,10031,
نخستین مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی افتتاح شد

نخستین مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی افتتاح شد

نخستین مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد نوری، رئیس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در حاشیه مراسم افتتاح ، با بیان اینکه این مرکز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه اندازی شد، اظهار کرد: ایجاد سه مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی توسط دانشگاه‌های شیراز، تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده است که توانستیم اولین مرکز در سطح کشور را در تبریز راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: تولید، فناوری و تجاری‌سازی سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های سلولی و تولید بافت و تجهیزات مرتبط با این پروسه برای کمک به بیماران و درمان بیماری‌های متعدد توسط سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های سلولی از اهداف راه اندازی این مرکز است.

رئیس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، این مرکز در آینده در قالب پژوهشگاه سلول‌های بنیادی و بازساختی خدمات‌رسانی خواهد کرد؛ اما فعلاً در بیمارستان شهید مدنی و به صورت هماهنگ با آن در بیمارستان‌های سینا، شهید قاضی و شهداء فعالیت می‌کند.

وی تأکید کرد: قسمت اصلی این مرکز که شامل اتاق تمیز و آزمایشگاه مولکولی است، در بیمارستان شهید مدنی ساخته شده است.

دکتر نوری عنوان کرد: این مرکز در کنار مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی، مرکز تحقیقات هماتولوژی و آنکولوژی و مرکز تحقیقات ایمونولوژی مجموعه‌ای ایجاد می‌کند که می‌توان با تکیه بر آن، سلول‌های بنیادی را شناخت، جداسازی و ذخیره کرد و از آن‌ها برای تحقیقات و درمان بیماری‌های متعدد استفاده کرد.

وی تأکید کرد: آینده علم‌ پزشکی مرتبط با سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی است؛ از این رو تولید بافت‌های مورد نیاز از اولویت‌های مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

دکتر نوری تشریح کرد: برای رسیدن به اهدافمان تیم‌های درمانی متعددی تشکیل یافته و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شده است؛ همچنین شبکه استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تشکیل یافته و برای ایجاد شبکه جهانی آن، با 12 دانشگاه معتبر دنیا ارتباط علمی برقرار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اتاق تمیز و آزمایشگاه مولکولی این مرکز 40 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: بر اساس همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مقرر شده است در برنامه‌ای پنج ساله، 500 میلیارد ریال برای توسعه این مرکز هزینه شود که 100 میلیارد ریال آن را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقبل کرده است.

رئیس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد تولید، فناوری و تجاری‌سازی سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های سلولی باشیم تا اینکه درمان بیماری‌های مختلف با استفاده از سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های سلولی جایگزین روش‌های کنترل نشده، شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 527
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران