پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278241 تاریخ : 1396/01/14-13:27:57
,10028,
میانگین بارش در سال آبی جاری به 196 میلی متر رسید

میانگین بارش در سال آبی جاری به 196 میلی متر رسید

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از رشد 8 درصدی میانگین بارش از ابتدای سال ابی جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,محمد حاج رسولی ها گفت: از ابتدای سال آبی جاری (مهر) تاکنون میانگین بارش در کشور 196 میلیمتر است که نسبت به درازمدت 8 درصد افزایش نشان می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش بارش بعد از 10 سال اتفاق افتاده و میزان بارش امسال بیشتر از حد نرمال بوده است ، افزود: امیدواریم به برکت این بارش ها کشت دیم در کشور رونق و شرایط ورودی آب به سدهای کشور نیز افزایش یابد.


وی با تاکید بر اینکه ورودی آب به سدها امسال به دلیل سرمای هوا کمتر شده است ، گفت : امیدواریم از نیمه دوم فروردین که برف در کوهستان آب می شود ، ورودی سدها نیز افزایش یابد.

حاج رسولی ها تصریح کرد : موجودی آب سدها در حال حاضر حدود 28 میلیارد متر مکعب است که نسبت به سال قبل بهتر شده چون ذخیره سازی آب در سدها صورت گرفته است.

وی درباره وضع آب دو استان اصفهان و فارس نیز گفت : از ابتدای سال آبی جاری نگران وضع آب سد درودزن و ملاصدرا در شیراز و سد زاینده رود در اصفهان بودیم که با تمهیدات در نظر گرفته شده برای تأمین آب کشاورزی 4 روز گذشته آب این سد رها شد و برای تکمیل تأمین آب کشاورزی تا 20 خرداد جریان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ابراز امیدواری کرد تابستان امسال را بدون مشکل خاصی پشت سر بگذاریم اما باید از رودخانه های درودزن و زاینده رود مراقبت های ویژه ای صورت گیرد چون ورودی آب به این دو سد از حد نرمال کمتر است.

حاج رسولی ها در زمینه مهمترین اولویت این شرکت در سال جاری نیز گفت: حفاظت از حریم و بستر رودخانه ها از اقدامات محوری امسال است.

وی با اشاره به اینکه برنامه مدونی در بخش آب کشور تهیه شده است مانند آنچه در دو سال گذشته در زمینه طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی در نظر گرفته شده بود گفت: امسال نیز برای تعیین بستر رودخانه ها و آزادسازی حریم رودخانه ها، لایه روبی آنها و علامت گذاری در ساحل رودخانه ها از مهم ترین برنامه هاست.

حاج رسولی ها گفت : از 146 هزار کیلومتر حریم رودخانه ها حدود 20 هزار کیلومتر در سال جاری ساماندهی خواهد شد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران