پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304893 تاریخ : 1396/07/03-10:45:59
,14,
مشارکت هنرمندان صنایع‌دستی ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایای مسکو

مشارکت هنرمندان صنایع‌دستی ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایای مسکو

هنرمندان صنایع‌دستی کشورمان در بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایای مسکو (روسیه) که از 28 تا 31 شهریور‌ سال‌ جاری به‌مدت 4 روز در میدان سرخ شهر مسکو برگزار شد، مشارکت کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نمایشگاه صنایع‌ دستی مسکو که یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های روسیه محسوب می‌شود با بخش‌های متنوع مانند صنایع‌دستی، هدایا، غذاهای سنتی و سوغات در جذب گردشگران داخلی و خارجی بر جاذبه‌های گردشگری این شهر افزوده است.

پویا محمودیان مدیر‌کل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در خصوص حضور و مشارکت هنرمندان صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه گفت: 7 هنرمند ایرانی برای اولین بار در این نمایشگاه به‌عنوان معرفی‌کنندگان هنر و تمدن ایرانی در رشته‌های خاتم‌کاری، پارچه قلمکار، زیورآلات سنتی، سراجی سنتی، طراحی نقش حنا و سوزن‌دوزی از استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، هرمزگان، و خراسان‌رضوی حضور یافتند و در کنار کشورهای مختلف به رقابت پرداختند.

او اظهار کرد: هنرمندان کشورمان با همکاری دفتر صادرات  معاونت صنایع‌دستی و تلاش دفتر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این نمایشگاه حضور یافتند و هنر و صنایع‌‎دستی ایرانی که ماحصل دسترنج هنرمندان این سرزمین است را در فضایی بالغ بر 70 متر‌مربع  به نمایش گذاشتند.

محمودیان افزود: در طول برگزاری نمایشگاه خانم ریما باگیروا مدیر نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایای مسکو ضمن بازدید از غرفه هنرمندان ایرانی و ابراز خرسندی از حضور هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خواستار حضور مداوم هنرمندانی از جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شد و از هنرمندان مشارکت‌کننده با اهدای  لوح قدردانی کرد.

مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: هنرمندان ایرانی مشارکت‌کننده در نمایشگاه که با استقبال بی‌نظیر بازدید‌کنندگان مواجه بودند به نمایشگاه المپیک که از  3 تا 6 نوامبر سال جاری میلادی برگزارمی‌شود دعوت شدند.

اواضافه کرد: به‌دلیل هم‌جواری این مرکز نمایشگاهی با مسجد جامع مسکو و حضور گسترده مسلمانان روسی به‌عنوان بازدیدکنندگان اصلی، این نمایشگاه می‌تواند مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی با مضامین دینی نیز باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 266
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران