پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376028 تاریخ : 1397/06/16-14:21:08
,15,
مسدود شدن 486 درگاه پرداخت اینترنتی متخلف توسط شاپرک

مسدود شدن 486 درگاه پرداخت اینترنتی متخلف توسط شاپرک

با استمرار پایش شبکه پرداخت الکترونیک طی 40 روز اخیر 486 درگاه متخلف پرداخت الکترونیک شناسایی و مسدود شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی شاپرک، واحد نظارت این شرکت با همکاری شرکت‌های پرداخت الکترونیک در راستای افزایش سلامت حوزه پرداخت الکترونیک کشور، عملیات پایش، شناسایی و انسداد درگاه‌های متخلف را ادامه داده‌اند و از ابتدای مرداد تا دهم شهریور ماه جاری مجموعا 486 درگاه متخلف که عمدتا از آن‌ها برای تخلفاتی مانند قمار و شرط‌بندی سوءاستفاده می‌شد، شناسایی و مسدود شدند.

از این تعداد 319 درگاه توسط واحد نظارت شاپرک و 139 درگاه نیز از سوی شرکت‌های پی‌اس‌پی شناسایی و مسدود شدند‌. به این ترتیب تعداد درگاه‌های متخلف مسدود شده به بیش از 2 هزار و 260 درگاه رسیده است.
گفتنی است برخلاف برخی اظهارنظرها که بنظر می‌رسد ناشی از  کم اطلاعی گویندگان آنها است، شرکت شاپرک با استفاده از تمام ظرفیت‌های درون‌سازمانی و نظارت‌های دقیق و پیگیر‌های مستمر از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک، موفق شده امکان سوءاستفاده متخلفان از درگاه‌های پرداخت اینترنتی را به حداقل برساند.
لازم است کارشناسان، رسانه‌ها و سایر فعالان دلسوز با آگاهی از اقدامات انجام شده و در دست انجام نسبت به اظهارنظر در مورد طرح افزایش سلامت شبکه پرداخت الکترونیک اقدام کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران