پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315767 تاریخ : 1396/11/30-16:31:57
,14,17,10028,
مسافران نوروزی بلیت سفر را از منابع معتبر خریداری کنند

توصیه های مهم سازمان حمایت به مسافران نوروزی

مسافران نوروزی بلیت سفر را از منابع معتبر خریداری کنند

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به منظور رعایت ‌حقوق ‌مصرف کنندگان و جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی برای مسافران نوروزی در زمینه خرید بلیت، در اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی را ارایه داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  با توجه به اینکه در آستانه سال جدید افزایش تقاضا برای سفرهای نوروزی بیشتر می‌شود، برخی از دفاتر خدمات مسافرتی (هوایی – جاده ای) با سواستفاده از این افزایش تقاضا، مبادرت به افزایش غیرقانونی نرخ بلیط می کنند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن قدردانی از شرکت‌هایی که با تبعیت از قانون و مقررات، قیمت‌های مصوب را رعایت می کنند به منظور رعایت ‌حقوق ‌مصرف کنندگان و جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی برای مسافران در اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی را به هموطنان ارایه داد.

این سازمان با توجه به صلاحیت ذاتی خود در امر پیشگیری و رسیدگی به تخلفات، آمادگی خود را برای رسیدگی فوری به شکایات مردمی از طریق تلفن 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور در خصوص تخلفات احتمالی از سوی شرکت‌های مذکور اعلام کرد.

سازمان حمایت به مسافران در بخش حمل و نقل هوایی توصیه کرد: هموطنان باید نسبت به تهیه بلیط و رزرو تورهای نوروزی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی که مجوز از سازمان هواپیمایی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند، اقدام کنند.
همچنین بهتر است برای رزرو تورهای نوروزی به دفاتر برگزار کننده اصلی تور مراجعه شود و برای اطمینان ازصحت بلیط خریداری شده، بلیط از سایت دارای نماد الکترونیکی معتبر خریداری شود.
در صورت خرید بلیط هواپیما از سایت دفاتر فروش، حتماً نسبت به استعلام بلیط خود از سایت شرکت هواپیمایی مربوطه اقدام کنند و قیمت بلیط چارتری نباید بیشتر از قیمت اعلامی توسط شرکت های هواپیمایی باشد.
این سازمان تاکید کرده: قانون کنسلی بلیط پروازهای چارتری مطابق قوانین کنسلی پروازهای برنامه ای است و دفاتر و آژانس های برگزار کننده تور باید با مسافران قرار داد تنظیم کنند تا قابلیت طرح شکایت و امکان پیگیری موضوع برای شاکی در مراجع قضایی فراهم شود، در غیر این صورت دفاتر و آژانس‌های برگزار کننده تور مرتکب تخلف شده اند. همچنین تمام دفاتر هواپیمایی موظفند در صدور بلیط هواپیما در پروازهای چارتر از عبارت "غیر قابل برگشت" جدا خودداری کنند.
این اطلاعیه افزوده: در صورت دادن پاسپورت و سایر مدارک به آژانس هواپیمایی، باید حتماً نسبت به اخذ رسید با مهر آژانس از متصدی مربوطه اقدام کنند.

همچنین سازمان حمایت از مصرف کننده به مسافران در بخش حمل و نقل جاده ای تاکید کرده: شرکت و موسسات مسافربری مکلفند نسبت به تهیه و نصب تابلوی اعلام نرخ فروش بلیت در محل مناسب و قابل رویت مسافرین اقدام کنند و بهای بلیط برای اطفال کمتر از 5 سال بدون اختصاص صندلی رایگان است.
بر اساس این اطلاعیه شرکت و موسسات مسافربری ملزم به حمل توشه همراه مسافر به میزان 20 کیلوگرم برای هر بلیط هستند و حمل هر نوع بار و کالای تجاری توسط ناوگان عمومی جاده ای ممنوع است.
این اطلاعیه افزوده: شرکت ها و موسسات مسافربری مکلفند در صورت انصراف مسافر از سفر نسبت به استرداد مبلغ بهاء بلیط مطابق دستورالعمل مربوطه اقدام کنند.

شماره تلفن 124 در تمام روزها و ساعات آماده دریافت شکایات هموطنان است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 387
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران