پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375854 تاریخ : 1397/06/13-16:37:43
,10033,
مراتع، موتور محرک سازمان جنگل هاست

مراتع، موتور محرک سازمان جنگل هاست

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مرتع موتور محرک سازمان است و وقتی موتور مرتع روشن شود قطعاً موتور سازمان نیز به حرکت در می آید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، سازمان جنگل ها، مهندس خلیل آقایی پیش از ظهر امروز سه شنبه در دیدار پییشکسوتان مرتع و انجمن علمی مرتعداری، ارزش حیاتی این عرصه وسیع و.گسترده را برای کشور بسیار پر اهعیت خواند و احیا و حفاظت از این منبع  خدادادی را مری مهم و لازم دانست. 

مهندس آقایی تاکید کرد: در مناطقی که میزان بارندگی 400 میلی متر به بالا وجود دارد و چمنزار در آن حاکم است ضرورت دارد که کودپاشی انجام شود.

این مسئول منابع طبیعی در ادامه تشخیص زمان و مکان بذرپاشی را از سوی کارشناسان مرتع امری مهم تلقی کرد و گفت: اینکه بذر از چه قوه نامیه ای برخوردار باشد و همچنین درصد خلوص آن باید توسط مراکز تحقیقات منابع طبیعی تعیین شود.

رییس سازمان جنگل ها سرانجام از پیشکسوتان مرتع و اعضای انجمن علمی خواست هر آنچه دانش و تجربه در زمینه مرتع در اختیار دارند برای مرتع این دایه بی مزد و منت انسان ارزانی بدارند.

در این نشست همچنین پیشکسوتان که بازنشستگان دفتر فنی مرتع بودند و روزگاری در این دفتر مسئولیت هایی را برعهده داشتند در ابتدا به بررسی وضعیت کمی و کیفی مراتع پرداخته و یادآور شدند اگر به وضعیت مراتع رسیدگی شود با توجه به توان بالقوه ای که در آن وجود دارد قادر است تامین کننده  خش اعظمی از معیشت مردم محلی،  بهره برداران، روستاییان حاشیه منابع طبیعی و مرتعداران باشد.

 بر اساس این گزارش، پیشکسوتان مرتع را که مهندس ترحم بهزاد مدیر کل دفتر فنی مرتع همراهی می کرد در ادامه خواستار پرداخت مالکانه مرتع به میزان 20درصد از سوی بهره برداران شده وت وصیه کردند برای دیمزارهای کم بازده می توان از طریق کاشت یونجه و علوفه، پوشش گیاهی ایجاد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران