پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 268060 تاریخ : 1395/12/24-16:54:19
,16,10028,10033,
فعالیت گشت های منابع طبیعی در ایام نوروز

فعالیت گشت های منابع طبیعی در ایام نوروز

دادستان تهران از فعالیت گشت های منابع طبیعی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه همایش مبارزه با زمین خواری در جمع خبرنگاران افزود: در ایام تعطیلات نوروز فعالیت یگان ها و گشت های حفاظت منابع طبیعی ادامه دارد .

وی گفت: همه دادستان ها در این ایام باید از هر گونه تصرف جلوگیری کنند و این برنامه ریزی از اسفند آغاز شده است تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود .
دادستان تهران تاکید کرد: بارها اعلام کرده ایم که قبل از ساخت و سازها پیشگیری انجام شود که منجر به تخریب نشود و پیش از ساخت وساز مجوز صادر شود .
 
برخورد جدی دستگاه قضا با زمین خواری
 
دادستان عمومی و انقلاب تهران از برخورد جدی دستگاه قضا با زمین خواران خبر داد.
جعفری دولت آبادی با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای از بین بردن زمین خواری افزود: زمین خواری امروز جرم عادی نیست و تجاوز به اموال عمومی برخورد جدی می خواهد.
وی گفت: زمین خواری فساد اقتصادی است و مجرمان بدانند وقتی مرتکب جرم شوند مجازات سنگین خواهند داشت.
دادستان تهران تصریح کرد: ما در همه عرصه ها به عزم ملی نیاز داریم و دستگاه قضا هم برای برخورد با زمین خواری عزم جدی دارد چرا که زمین، میراث آینده است و باید حفظ شود.
جعفری دولت ابادی گفت: برای برخورد با زمین خواری همه دستگاه ها باید هماهنگ باشند و اگر ناهماهنگی باشد مبارزه با زمین خواری پیش نخواهد رفت.
وی گفت: دستگاه ها باید از اختیارات قانونی خود برای مبارزه با زمین خواری استفاده کنند ضمن اینکه پیشگیری از فرایند تصرفات غیرقانونی زمین باید در راس کار باشد.
دادستان تهران تاکید کرد: پیشگیری در همه ایام و به خصوص در ایام تعطیلات باید جدی باشد.
جعفری دولت ابادی ادامه داد: اجرای احکام پرونده های مهم زمین خواری بسیار اهمیت دارد و این مساله نیز همکاری جدی پلیس و دستگاه ها را می طلبد چرا که ذات اجرای احکام زمین خواری، بازدارنده است.
وی افزود: ظرفیت دستگاه قضا محدود است و قانون آیین دادرسی کیفری جدید ظرفیت هایی را برای مبارزه با زمین خواری ایجاد کرده است.
دادستان تهران گفت: تمرکز شوراهای حفظ حقوق بیت المال در مناطق بحرانی مهم است و اخیرا گزارش شده در کهریزک که اراضی زیادی دارد تصرفاتی شده است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی، امنیتی و قضایی باید مراقبت کنند و اجازه ندهند زمین خواری انجام شود.
جعفری دولت ابادی تصریح کرد: یکی از برنامه های جدی دستگاه قضا برای برخورد با زمین خواری تشکیل دادسرای انفال است که به صورت تخصصی پرونده های زمین خواری را پیگیری می کند و امیدواریم در سراسر کشور این دادسرا ها تشکیل شود.
وی گفت: زمین خوران اخیرا به کوه خواری و دریا خواری روی آورده اند و باید بدانند که تصرفات غیرقانونی آنها جرم سنگینی است.
دادستان تهران تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر و مشخص شدن اسناد زمین ها، قطعا نقش موثری در کاهش زمین خواری ایفا خواهد کرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران