پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354649 تاریخ : 1397/05/28-17:26:04
,15,
فرصتی برای تعریف پروژه‌های هوشمندسازی در حاشیه جشنواره استارت‌آپی شهر هوشمند

مدیرعامل مرکز فابا بیان کرد:

فرصتی برای تعریف پروژه‌های هوشمندسازی در حاشیه جشنواره استارت‌آپی شهر هوشمند

مدیرعامل مرکز فابا با اشاره به اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این مرکز در صدد است با برگزاری جشنواره استارات‌آپی شهر هوشمند، فرصتی را برای تعریف پروژه‌های هوشمندسازی در شهرداری‌های کشور، فراهم کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدمراد بیات در بیست و چهارمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و سرمایه سازمانی دبیرخانه مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران بیان کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهم‌ترین عنصری است که در دنیای امروز می تواند همه ابعاد زندگی بشر را از جمله جامعه، اقتصاد، شهرداری، دولت و سیستم بانکی، تحت تاثیر قرار ‌دهد.

 
وی IT را عنصر تعیین‌کننده‌ای که بسیاری از امور دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، توصیف کرد و افزود: موفقیت در دنیای امروز بدون توجه به این نکته حیاتی، امکان‌پذیر نیست.
 
بیات گفت: هوشمندسازی از چهار ضلع دولت، شهر، بانک و شهروند هوشمند تشکیل شده است و برای رسیدن به هدف، هر چهار جنبه باید با یکدیگر حرکت کنند اما در ایران، سیستم بانکی کشور تنها ضلعی محسوب می‌شود که گام‌های موثری برای هوشمندسازی برداشته و سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه انجام داده است.
 
وی با اشاره به پیشینه شکل‌گیری مرکز فابا، اقدامات و وظایف آن در حوزه بانکداری و پرداخت و همچنین جمع‌آوری استارت‌آپ‌ها در فاباتک (کانون فین‌تک ایران) گفت: این  مرکز تا کنون سه دوره از نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران را برگزار کرده است و امسال نیز چهارمین دوره آن را اجرایی می‌کند.
 
بیات افزود: با توجه به ارتباط تناتنگ میان بانکداری و پرداخت دیجیتال و هوشمندسازی شهرها، در حاشیه ITE 2018  جشنواره‌ استارت‌آپی شهر هوشمند با حضور شهرداری‌ها، فین‌تک‌ها و سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود که شرکت‌های استارت‌آپی فعال در این حوزه را گرد هم می‌آورد.
 
مدیرعامل مرکز فابا گفت: شهرداران می‌توانند در حاشیه این جشنواره نیازهای خود را به اطلاع جوانان نخبه برسانند. آنها نیز در مقابل راهکارها و محصولات خود را معرفی می‌کنند. در این میان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز قادر هستند سرمایه پروژه‌های تعریف‌شده را تامین کنند.
 
وی افزود: این فرصت می‌تواند به اتفاقات خوبی در حوزه هوشمندسازی منجر شود و به تعریف پروژه‌هایی در این زمینه در شهرداری‌های کلان‌شهرها، کمک کند.
 
بیات در پایان با اشاره به تجربه 12 ساله داخلی و بین‌المللی مرکز فابا، خدماتی را که این مرکز می‌تواند به شهرداری‌ها ارائه کند به صورت خلاصه تشریح کرد.
 
بیست و چهارمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و سرمایه سازمانی دبیرخانه مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، روز چهارشنبه 24 مرداد، در محل دبیرخانه مجمع با حضور معاونان برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور برگزار شد.

حاشیه جشنواره استارت‌آپی شهر هوشمند

 

حاشیه جشنواره استارت‌آپی شهر هوشمند

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 328
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران